Pregled bibliografske jedinice broj: 1275899
Konstruiranje identiteta u međukulturalnoj komunikaciji: jezik kategoriziranja, generalizacija i stereotipa
Konstruiranje identiteta u međukulturalnoj komunikaciji: jezik kategoriziranja, generalizacija i stereotipa, 2013., diplomski rad, diplomski, Odjel za lingvistiku, Zadar
CROSBI ID: 1275899 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konstruiranje identiteta u međukulturalnoj
komunikaciji: jezik kategoriziranja,
generalizacija i stereotipa
(Identity construction in intercultural
communication: language of categorization,
generalization and stereotype)
Autori
Bilkić, Maida
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za lingvistiku
Mjesto
Zadar
Datum
25.09
Godina
2013
Stranica
74
Mentor
Marijana Kresić Vukosav
Ključne riječi
identitet, kultura, meĎukulturalna komunikacija, meĎukulturalni identitet, kategoriziranje, generalizacije, stereotipi
(identity, culture, intercultural communication, intercultural identity, categorization, generalization, stereotype)
Sažetak
Početak civilizacije obilježava formiranje plemena, a samim time i različitih kultura te se javlja međukulturalna komunikacija u kojoj dolazi do izražaja razlika. Ljudi se počinju sve više prilagođavati tim razlikama i nastoje ih razumjeti ; stoga međukulturalna komunikacija nije nova pojava. Znanstvenici već dugo vremena nastoje analizirati što se zapravo događa tijekom međukulturalnih susreta, a naročito analiziraju proces konstruiranja identiteta koji polazi od jezika i kulture. Globalizacijom je područje međukulturalne komunikacije sve više suočeno s temeljnim pitanjima identiteta. Nitko se nije rodio s identitetom, međutim kroz interakcije s ljudima otkrivamo tko smo i pomoću kulture formiramo vlastite identitete. Ljudi se identificiraju s onima koje razumiju i koji su im bliski te su tolerantni prema njima. Kako međukulturna komunikacija uključuje ljude iz različitih kultura, koji nam nisu bliski i koje često ne razumijemo, tolerantnost postaje upitna. Kao rezultat ljudi često koriste jezik generalizacija i stereotipa koji proizlazi iz kategoriziranja. U radu je naglasak na teorijskoj raspravi koja predstavlja priliku za povezivanje jezika, identiteta i kulture unutar jednog rada, s naglaskom na proces konstruiranja međukulturalnog identiteta kroz međukulturalnu komunikaciju. Pojedinci koji razvijaju međukulturalni identitet imaju sposobnost prihvatiti kulturne razlike i razumjeti različite svjetonazore dok stoje na rubovima kulturnih ograničenja. Postavlja se pitanje da li su sudionici međukulturalne komunikacije koji razvijaju međukulturalni idenitet skloni uporabi jezika generalizacija i stereotipa koji proizlazi iz kategoriziranja? U radu je prikazano malo kvalitativno istraživanje u kojemu su sudjelovali studenti Sveučilišta u Zadru, a koji su pohađali dvotjednu Erasmus IP radionicu u Portugalu zajedno sa studentima i profesorima iz Portugala, Nizozemske, Bugarske, Brazila i Španjolske. Jedna od bitnih stavki koju su sudionici programa morali zadovoljiti je otvoren i fleksibilan stav, odnosno međukulturalno poštovanje. Studenti iz Hrvatske su sudjelovali u individualnim, strukturiranim, nedirektivnim intervjuima u kojima su odgvorali na pitanja koja se odnose na njihove stavove prije i nakon sudjelovanja u radionici. Rezultati ukazuju na to da sudionici međukulturalne komunikacije koji razvijaju međukulturalni identitet nisu skloni uporabi jezika generalizacija i stereotipa, te učestalo koriste jezik kategoriziranja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija