Pregled bibliografske jedinice broj: 1275832
UTJECAJ MEDIJA I TEHNOLOGIJE NA OBRAZOVANJE DJECE
UTJECAJ MEDIJA I TEHNOLOGIJE NA OBRAZOVANJE DJECE // INTED2022 Zbornik radova / Gomez Chova, Luis ; Lopez, Agustin ; Candel Torres, Ignacio (ur.)., 2022. str. 3984-3991 doi:10.21125/inted.2022.1089
CROSBI ID: 1275832 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UTJECAJ MEDIJA I TEHNOLOGIJE NA OBRAZOVANJE DJECE
(THE INFLUENCE OF MEDIA AND TECHNOLOGY ON THE
EDUCATION OF CHILDREN)
Autori
Barišić, Nataša
Kolaboracija
INTED 2022, Valencija (Španjolska)
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
INTED2022 Zbornik radova
Urednik/ci
Gomez Chova, Luis ; Lopez, Agustin ; Candel Torres, Ignacio
Izdavač
IATED
Godina
2022
Raspon stranica
3984-3991
ISBN
978-84-09-37758-9
Ključne riječi
mediji ; djeca ; odgoj ; obrazovanje ; tehnologija ; online učenje ; E učenje ; digitalno doba ; elektroničko doba.
(media ; children ; nurture ; education ; technology ; online learning ; e-learning ; digital age ; electronical age)
Sažetak
Čovjek raste i uči dok je živ, a djetinjstvo je period kada se određeni procesi odvijaju znatno brže nego li u kasnijim fazama života. Iz toga shvaćamo da dijete posjeduje potencijal koji potom izgrađuje u određenim okolnostima. Danas je tehnologija zavirila u svako kućanstvo te je prema dostupnim podatcima potvrđeno da je sve više djece izloženo utjecaju „različitih ekrana“, čiji sadržaj može biti edukativnog, ali i neprimjerenog sadržaja. Ovisno o uzrastu, izboru sadržaja, duljini gledanja kao i afinitetima djece izloženost može dovesti do različitih rezultata (pozitivni, negativni i mogućnost ne utjecaja). Pretjerano gledanje animiranih filmova kod djece izaziva promjene u ponašanju, vidljiv je utjecaj na afektivnost, kognitivan razvoj, kao i na obrazovanje. Potvrđeno je da gledanje televizije počinje u ranom djetinjstvu te se učestalo nastavlja do adolescencije kad se postupno smanjuje. Prvo zapažanje ekrana započinje s šest mjeseci djetetova života, kad navrše 2, 5-3 godine postaju aktivni gledatelji, dok u razdoblju od 3-6 godina animirani filmovi zauzimaju važno mjesto u dječjem životu. Iako postoje različiti stavovi autora o utjecaju medija, određena recentna istraživanja potvrđuju da radi povećanog praćenja određenog sadržaja, čak 3 do 4 sata dnevno, dolazi do pojave nedovoljnog razvoja kritičkog mišljenja, isto tako djeca se ne mogu posvetiti ostalim aktivnostima, mijenja se interakcija s drugim osobama kao i socijalizacija. Možemo reći da današnja djeca žive u razdoblju „medijskog“ djetinjstva te je iznimna potreba da se roditelji i djeca dodatno informiraju kako bi pravilno birali i vremenski ograničavali birani sadržaj. Uz medijsko opismenjavanje svoju pažnju trebaju usmjeriti i prema informacijskoj pismenosti kako bi kvalitetno komunicirali, istraživali i stvarali. U ovom radu govoriti će se o utjecaju suvremenih medija na djecu i mlade. Definirati će se mobilno učenje, zatim E-učenje te će se navesti primjeri u Hrvatskoj, istaknuti će se njegove prednosti kao i nedostatci. Cilj rada je osvijestiti roditelje o utjecaju medija, kako bi što kvalitetnije usmjeravali djecu na razvoj kritičkog stava prema medijskim sadržajima, odnosno raspoznavanje dobrog od lošega, skrivenih značenja, manipulacije i sl. Također, definirati će se online učenje, kod kojeg se ističu prednosti, ali i nedostatci. Istraživanja na ovu temu nužna su zbog društva, kratkoročnih trendova kao i slobodnog kretanja unutar mrežnog prostora s ciljem „pametnog konzumiranja“ ponuđenog sadržaja i opismenjivanje roditelja, okoline i djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija