Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1275832

UTJECAJ MEDIJA I TEHNOLOGIJE NA OBRAZOVANJE DJECE


(INTED 2022, Valencija (Španjolska)) Barišić, Nataša
UTJECAJ MEDIJA I TEHNOLOGIJE NA OBRAZOVANJE DJECE // INTED2022 Zbornik radova / Gomez Chova, Luis ; Lopez, Agustin ; Candel Torres, Ignacio (ur.)., 2022. str. 3984-3991 doi:10.21125/inted.2022.1089


CROSBI ID: 1275832 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
UTJECAJ MEDIJA I TEHNOLOGIJE NA OBRAZOVANJE DJECE
(THE INFLUENCE OF MEDIA AND TECHNOLOGY ON THE EDUCATION OF CHILDREN)

Autori
Barišić, Nataša

Kolaboracija
INTED 2022, Valencija (Španjolska)

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni

Knjiga
INTED2022 Zbornik radova

Urednik/ci
Gomez Chova, Luis ; Lopez, Agustin ; Candel Torres, Ignacio

Izdavač
IATED

Godina
2022

Raspon stranica
3984-3991

ISBN
978-84-09-37758-9

Ključne riječi
mediji ; djeca ; odgoj ; obrazovanje ; tehnologija ; online učenje ; E učenje ; digitalno doba ; elektroničko doba.
(media ; children ; nurture ; education ; technology ; online learning ; e-learning ; digital age ; electronical age)

Sažetak
Čovjek raste i uči dok je živ, a djetinjstvo je period kada se određeni procesi odvijaju znatno brže nego li u kasnijim fazama života. Iz toga shvaćamo da dijete posjeduje potencijal koji potom izgrađuje u određenim okolnostima. Danas je tehnologija zavirila u svako kućanstvo te je prema dostupnim podatcima potvrđeno da je sve više djece izloženo utjecaju „različitih ekrana“, čiji sadržaj može biti edukativnog, ali i neprimjerenog sadržaja. Ovisno o uzrastu, izboru sadržaja, duljini gledanja kao i afinitetima djece izloženost može dovesti do različitih rezultata (pozitivni, negativni i mogućnost ne utjecaja). Pretjerano gledanje animiranih filmova kod djece izaziva promjene u ponašanju, vidljiv je utjecaj na afektivnost, kognitivan razvoj, kao i na obrazovanje. Potvrđeno je da gledanje televizije počinje u ranom djetinjstvu te se učestalo nastavlja do adolescencije kad se postupno smanjuje. Prvo zapažanje ekrana započinje s šest mjeseci djetetova života, kad navrše 2, 5-3 godine postaju aktivni gledatelji, dok u razdoblju od 3-6 godina animirani filmovi zauzimaju važno mjesto u dječjem životu. Iako postoje različiti stavovi autora o utjecaju medija, određena recentna istraživanja potvrđuju da radi povećanog praćenja određenog sadržaja, čak 3 do 4 sata dnevno, dolazi do pojave nedovoljnog razvoja kritičkog mišljenja, isto tako djeca se ne mogu posvetiti ostalim aktivnostima, mijenja se interakcija s drugim osobama kao i socijalizacija. Možemo reći da današnja djeca žive u razdoblju „medijskog“ djetinjstva te je iznimna potreba da se roditelji i djeca dodatno informiraju kako bi pravilno birali i vremenski ograničavali birani sadržaj. Uz medijsko opismenjavanje svoju pažnju trebaju usmjeriti i prema informacijskoj pismenosti kako bi kvalitetno komunicirali, istraživali i stvarali. U ovom radu govoriti će se o utjecaju suvremenih medija na djecu i mlade. Definirati će se mobilno učenje, zatim E-učenje te će se navesti primjeri u Hrvatskoj, istaknuti će se njegove prednosti kao i nedostatci. Cilj rada je osvijestiti roditelje o utjecaju medija, kako bi što kvalitetnije usmjeravali djecu na razvoj kritičkog stava prema medijskim sadržajima, odnosno raspoznavanje dobrog od lošega, skrivenih značenja, manipulacije i sl. Također, definirati će se online učenje, kod kojeg se ističu prednosti, ali i nedostatci. Istraživanja na ovu temu nužna su zbog društva, kratkoročnih trendova kao i slobodnog kretanja unutar mrežnog prostora s ciljem „pametnog konzumiranja“ ponuđenog sadržaja i opismenjivanje roditelja, okoline i djece.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Nataša Barišić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi library.iated.org

Citiraj ovu publikaciju:

(INTED 2022, Valencija (Španjolska)) Barišić, Nataša
UTJECAJ MEDIJA I TEHNOLOGIJE NA OBRAZOVANJE DJECE // INTED2022 Zbornik radova / Gomez Chova, Luis ; Lopez, Agustin ; Candel Torres, Ignacio (ur.)., 2022. str. 3984-3991 doi:10.21125/inted.2022.1089
(INTED 2022, Valencija (Španjolska)) (INTED 2022, Valencija (Španjolska)) Barišić, Nataša (2022) UTJECAJ MEDIJA I TEHNOLOGIJE NA OBRAZOVANJE DJECE. U: Gomez Chova, L., Lopez, A. & Candel Torres, I. (ur.) INTED2022 Zbornik radova., IATED, str. 3984-3991 doi:10.21125/inted.2022.1089.
@inbook{inbook, author = {Bari\v{s}i\'{c}, Nata\v{s}a}, year = {2022}, pages = {3984-3991}, DOI = {10.21125/inted.2022.1089}, keywords = {mediji, djeca, odgoj, obrazovanje, tehnologija, online u\v{c}enje, E u\v{c}enje, digitalno doba, elektroni\v{c}ko doba.}, doi = {10.21125/inted.2022.1089}, isbn = {978-84-09-37758-9}, title = {UTJECAJ MEDIJA I TEHNOLOGIJE NA OBRAZOVANJE DJECE}, keyword = {mediji, djeca, odgoj, obrazovanje, tehnologija, online u\v{c}enje, E u\v{c}enje, digitalno doba, elektroni\v{c}ko doba.}, publisher = {IATED} }
@inbook{inbook, author = {Bari\v{s}i\'{c}, Nata\v{s}a}, year = {2022}, pages = {3984-3991}, DOI = {10.21125/inted.2022.1089}, keywords = {media, children, nurture, education, technology, online learning, e-learning, digital age, electronical age}, doi = {10.21125/inted.2022.1089}, isbn = {978-84-09-37758-9}, title = {THE INFLUENCE OF MEDIA AND TECHNOLOGY ON THE EDUCATION OF CHILDREN}, keyword = {media, children, nurture, education, technology, online learning, e-learning, digital age, electronical age}, publisher = {IATED} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font