Pregled bibliografske jedinice broj: 1275822
Neke odrednice samoefikasnosti odgojitelja za prevenciju rizičnih ponašanja djece u predškolskim ustanovama
Neke odrednice samoefikasnosti odgojitelja za prevenciju rizičnih ponašanja djece u predškolskim ustanovama, 2022., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1275822 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neke odrednice samoefikasnosti odgojitelja za
prevenciju rizičnih ponašanja djece u predškolskim
ustanovama
(Some determinants of early child educator's self-
efficacy for the prevention of risky behavior in
pre-school institutions)
Autori
Tina Zemunik
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2022
Stranica
36
Mentor
Petričević, Ema
Ključne riječi
samoefikasnost, rizična ponašanja, prevencija, odgojitelji
(self-efficacy, risky behavior, prevention, early childhood educators)
Sažetak
Prema nekim istraživanjima 3-10% djece u vrtićima pokazuje trajno odstupanje u ponašanju koja prelaze okvire razvojne faze ili manifestiraju ozbiljne oblike emocionalnih i ponašajnih problema što može imati utjecaj na budući psihosocijalni razvoj djeteta. Stoga je važno raditi na prevenciji emocionalnih i ponašajnih problema, a u tome značajnu ulogu ima i odgojitelj. Istraživanja također pokazuju da uvjerenje o vlastitoj učinkovitosti u radu (samoefikasnost) ima brojne pozitivne ishode poput radne učinkovitosti. Stoga je cilj ovog rada bio ispitati procjenu samoefikasnosti odgojitelja za rad s djecom rizičnih ponašanja kao i neke od odrednica odgojiteljeve samoefikasnosti za rad s djecom rizičnog ponašanja poput znanja o rizičnom ponašanju djece, iskustva, uloge roditelja, kvalitete suradnje s kolegama i suradnje sa stručnim timom. Istraživanje je provedeno online upitnikom na području Republike Hrvatske na uzorku od 184 odgojitelja tijekom srpnja i kolovoza 2022. godine. U upitniku su primijenjene skale samoprocjene. Rezultati istraživanja pokazali su da odgojitelji visoko procjenjuju specifičnu samoefikasnost za rad s djecom rizičnih ponašanja, pri čemu višu samoefikasnost procjenjuju odgojitelji koji imaju dulji staž. Rezultati hijerarhijske regresijske analize pokazali su da samoefikasnosti za rad s djecom rizičnih ponašanja pozitivno pridonose znanje o rizičnim ponašanjima, duljina staža, percepcija uloge roditelja i kvaliteta suradnje s odgojiteljem u skupini, a povrh toga i kvaliteta suradnje sa stručnim timom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija