Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1275822

Neke odrednice samoefikasnosti odgojitelja za prevenciju rizičnih ponašanja djece u predškolskim ustanovama


Tina Zemunik
Neke odrednice samoefikasnosti odgojitelja za prevenciju rizičnih ponašanja djece u predškolskim ustanovama, 2022., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1275822 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Neke odrednice samoefikasnosti odgojitelja za prevenciju rizičnih ponašanja djece u predškolskim ustanovama
(Some determinants of early child educator's self- efficacy for the prevention of risky behavior in pre-school institutions)

Autori
Tina Zemunik

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
28.09

Godina
2022

Stranica
36

Mentor
Petričević, Ema

Ključne riječi
samoefikasnost, rizična ponašanja, prevencija, odgojitelji
(self-efficacy, risky behavior, prevention, early childhood educators)

Sažetak
Prema nekim istraživanjima 3-10% djece u vrtićima pokazuje trajno odstupanje u ponašanju koja prelaze okvire razvojne faze ili manifestiraju ozbiljne oblike emocionalnih i ponašajnih problema što može imati utjecaj na budući psihosocijalni razvoj djeteta. Stoga je važno raditi na prevenciji emocionalnih i ponašajnih problema, a u tome značajnu ulogu ima i odgojitelj. Istraživanja također pokazuju da uvjerenje o vlastitoj učinkovitosti u radu (samoefikasnost) ima brojne pozitivne ishode poput radne učinkovitosti. Stoga je cilj ovog rada bio ispitati procjenu samoefikasnosti odgojitelja za rad s djecom rizičnih ponašanja kao i neke od odrednica odgojiteljeve samoefikasnosti za rad s djecom rizičnog ponašanja poput znanja o rizičnom ponašanju djece, iskustva, uloge roditelja, kvalitete suradnje s kolegama i suradnje sa stručnim timom. Istraživanje je provedeno online upitnikom na području Republike Hrvatske na uzorku od 184 odgojitelja tijekom srpnja i kolovoza 2022. godine. U upitniku su primijenjene skale samoprocjene. Rezultati istraživanja pokazali su da odgojitelji visoko procjenjuju specifičnu samoefikasnost za rad s djecom rizičnih ponašanja, pri čemu višu samoefikasnost procjenjuju odgojitelji koji imaju dulji staž. Rezultati hijerarhijske regresijske analize pokazali su da samoefikasnosti za rad s djecom rizičnih ponašanja pozitivno pridonose znanje o rizičnim ponašanjima, duljina staža, percepcija uloge roditelja i kvaliteta suradnje s odgojiteljem u skupini, a povrh toga i kvaliteta suradnje sa stručnim timom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ema Petričević (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tina Zemunik
Neke odrednice samoefikasnosti odgojitelja za prevenciju rizičnih ponašanja djece u predškolskim ustanovama, 2022., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Tina Zemunik (2022) 'Neke odrednice samoefikasnosti odgojitelja za prevenciju rizičnih ponašanja djece u predškolskim ustanovama', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, year = {2022}, pages = {36}, keywords = {samoefikasnost, rizi\v{c}na pona\v{s}anja, prevencija, odgojitelji}, title = {Neke odrednice samoefikasnosti odgojitelja za prevenciju rizi\v{c}nih pona\v{s}anja djece u pred\v{s}kolskim ustanovama}, keyword = {samoefikasnost, rizi\v{c}na pona\v{s}anja, prevencija, odgojitelji}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2022}, pages = {36}, keywords = {self-efficacy, risky behavior, prevention, early childhood educators}, title = {Some determinants of early child educator's self- efficacy for the prevention of risky behavior in pre-school institutions}, keyword = {self-efficacy, risky behavior, prevention, early childhood educators}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font