Pregled bibliografske jedinice broj: 1275790
VIZUALIZACIJA U TEORIJSKOJ NASTAVI ILI KAKO SE 'SUPORTAMO'
VIZUALIZACIJA U TEORIJSKOJ NASTAVI ILI KAKO SE 'SUPORTAMO' // 3. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti, Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području / Radočaj-Jerković, Antoaneta ; Milinović, Majda (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 464-479 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1275790 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
VIZUALIZACIJA U TEORIJSKOJ NASTAVI
ILI KAKO SE 'SUPORTAMO'
(VISUALIZATION IN THEORETICAL TEACHING:
HOW CAN WE SUPPORT LEARNING?)
Autori
Vuk, Sonja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
3. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti, Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području
/ Radočaj-Jerković, Antoaneta ; Milinović, Majda - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 464-479
ISBN
978-953-8181-43-6
Skup
3. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti, Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 23.10.2020. - 24.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
igrifikacija učenja ; likovna akademija ; metodika nastave ; visokoškolsko obrazovanje ; vizualizacija
(gamification of learning ; fine arts academy ; teaching methodology ; higher education ; visualization)
Sažetak
Živimo u postindustrijsko doba koje je kompleksno, puno promjena, rizika, ali i mogućnosti. Međutim institucije obrazovanja još uvijek inzistiraju na linearnim modelima učenja karakterističnim za industrijsko doba (prikupljanje informacija, vertikalno mišljenje i potvrđivanje starih idejnih obrazaca), na konformizmu i standardizaciji. Istovremeno su današnji studenti izloženi intenzivnom informalnom obrazovanju iz popularne, vizualne kulture u kojoj se prijenos informacija odvija u dominantnoj formi slike jer danas stvarnost postaje stvarna tek onda kada je opredmećena u sliku. To uvelike utječe na kreiranje osobnog, društvenog i kulturnog identiteta današnjih studenata. U stvaranju tih identiteta veliku ulogu igraju masovni mediji i nove tehnologije pa je potrebno naći ravnotežu između slobode koju daju i strukture obrazovnih institucija. Visokoškolske institucije obrazovanja trebale bi iskoristiti prednosti masovnih medija i novih tehnologija jer bi tako mogle diktirati samostalniji kurikulum primjereniji potrebama i shvaćanjima današnjih studenata. Uzeli bi se u obzir njihovi načini učenja oblikovani životom u novomedijskom okruženju koje utječe na naglašenu samostalnost u izboru sadržaja, izraženi individualizam, gejmifikacija učenja i razmjene znanja te razvoja ideja. Jedan je od mogućih pristupa u nastavi primjena metode vizualizacije kojom se simulira novomedijski prijenos informacija u formi slike. Pri tome studenti vizualiziraju zadanu stručnu literaturu primjenjujući strategije usvojene iz vizualne kulture te stručne kompetencije iz područja stvaranja odnosno produkcije vizualne umjetnosti. Takav pristup otvara mogućnost većeg prožimanja teorijskih i praktičnih kolegija na nastavničkim studijima umjetničkih akademija. Na taj je način u teorijsko obrazovanje iz metodike nastave uveden nelinearni model učenja, personalizirani pristup, gejmifikacija učenja, razvoja ideja i komunikacije te primjena stečenih kompetencija na umjetničkim kolegijima. Pri tome se briše dosadašnja oštra granica između teorije i prakse, a vizualna interpretacija informacija dobiva umjetničku konotaciju. Rezultat je takvog pristupa metodičko obrazovanje kao proces analogan umjetnosti jer dolazi do prijenosa načina mišljenja iz vizualne umjetnosti u obrazovanje iz metodike nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)