Pregled bibliografske jedinice broj: 1275753
Naratološki glasovi u romanu Tijelo njenog tijela (2006.) Slavenke Drakulić
Naratološki glasovi u romanu Tijelo njenog tijela (2006.) Slavenke Drakulić // Zadarski filološki dani 8 / Kneževnić, Sanja: Vidić, Adrijana (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2023. str. 59-76
CROSBI ID: 1275753 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Naratološki glasovi u romanu Tijelo njenog tijela
(2006.) Slavenke Drakulić
(Narratological Voices in the Novel Tijelo njenog
tijela (The Body of Her Body) (2006) by Slavenka
Drakulić)
Autori
Ana Marin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Zadarski filološki dani 8
Urednik/ci
Kneževnić, Sanja: Vidić, Adrijana
Izdavač
Sveučilište u Zadru
Grad
Zadar
Godina
2023
Raspon stranica
59-76
ISSN
1846-4995
Ključne riječi
autobiografski diskurs, stvarni autor, autor-funkcija, fokalizacija, pripovjedač, protagonist
(autobiographical discourse, real author, function author, focalization, narrator, protagonist)
Sažetak
U radu će se prikazati posebnosti auto-biografskog diskursa Slavenke Drakulić, njegov razvoj i novost na primjeru romana Tijelo njenog tijela iz 2006., a s obzirom na autoričine prethodne romane autobiografskog karaktera. Autorica se u svom tekstu poigrava s funkcijom čitatelja otvarajući pred njim brojne naratološke dileme, od kojih se kao prve nameću one koje se odnose na naoko nejasnu granicu između stvarnog autora i autora- funkcije (prema Ricœuru). Sljedeća dilema proizlazi iz autoričina čestog premještanja fokalizacije s početnog autodijegetičnog pripovjedača ili „ja“ pripovjedača na glavnog (neimenovanog) protagonista ili „ja“ pripovijedanog (prema Genetteovoj terminologiji) koji u određenim trenutcima postaje nositelj pripovijedanja okvirne priče romana, zatim na različite protagoniste unutarnjih priča koji, svaki u svojoj odvojenoj priči, postaju glavni protagonisti. Daljnja analiza autoričinih naratoloških poigravanja dovest će do jasnog uočavanja supostojanja više naratoloških glasova u romanu, odnosno različitih „ja“ u koje su u upravnom govoru preobraženi glavni protagonisti raznovrsnih priča o dobroti, koje roman sabire. Ovakvim postupcima autorica pokazuje novost i razvoj svog autobiografskog pisma, istovremeno potvrđujući ono što Zlatar uočava kao konstantu u njezinim romanima, a odnosi se na spajanje suprotstavljenih fiction i faction.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Književnost