Pregled bibliografske jedinice broj: 1275731
Poimanje i razvoj kreativnosti u osnovnoj školi
Poimanje i razvoj kreativnosti u osnovnoj školi, 2021., diplomski rad, diplomski, Zadar
CROSBI ID: 1275731 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poimanje i razvoj kreativnosti u osnovnoj školi
(Perception and Development of Creativity in Elementary Schools)
Autori
Ivanković, Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zadar
Datum
05.07
Godina
2021
Stranica
60
Mentor
Luketić, Daliborka
Ključne riječi
kreativnost, nastava, razvoj kreativnosti, tehnike kreativnog mišljenja, uloga nastavnika
(creativity, creativity techniques, development of creativity, teaching, the role of teacher)
Sažetak
U suvremenoj se školi mijenjaju zahtjevi obrazovanja kao i uloge nastavnika i učenika, pri čemu je iznimno važno osposobiti učenike za kreativno i kritičko mišljenje te djelovanje. Ovaj odgovoran zadatak prvenstveno je na nastavnicima koji svoja znanja i vještine kontinuirano nadograđuju. U teorijskom dijelu ovog rada razmatra se pojam kreativnosti, različiti pristupi i teorije kreativnosti te čimbenici kreativne nastave. Kreativno poučavanje i poučavanje za kreativnost odnosi se na primjenu kreativnih ideja te korištenje nastavnih metoda i tehnika u svrhu poticanja kreativnosti. Upravo zbog toga što samo kreativan nastavnik može razvijati kreativnost učenika, u ovom se radu istraživalo poimanje i razvoj kreativnosti u osnovnoj školi. Cilj istraživanja bio je temeljem mišljenja nastavnika ispitati, analizirati i interpretirati poimanje kreativnosti te načine i mogućnosti razvijanja kreativnosti u osnovnoj školi. Rezultati ukazuju na to da nastavnici zastupaju razvojnu teoriju kreativnosti prema kojoj svaki pojedinac može biti kreativan u određenom području. U svom radu koriste brojne nastavne metode i tehnike poticanja kreativnosti te ističu korisnost stvaranja pozitivnog ozračja u nastavi. Ipak, prisutnost neslaganja između nekih osobina koje nastavnici pripisuju kreativnim učenicima i poželjnih osobina učenika upućuje na nužnost suradnje između cjelokupnog odgojno-obrazovnog sustava. Isticanje važnosti poticanja kreativnosti i primjena suvremenih i kreativnih metoda potaknut će razvoj sposobnih i samostalnih pojedinaca i napredak društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija