Pregled bibliografske jedinice broj: 1275725
Poticanje i razvoj učeničkih kompetencija za učenje – perspektiva srednjoškolskih nastavnika
Poticanje i razvoj učeničkih kompetencija za učenje – perspektiva srednjoškolskih nastavnika, 2021., diplomski rad, diplomski, Zadar
CROSBI ID: 1275725 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje i razvoj učeničkih kompetencija za učenje – perspektiva srednjoškolskih nastavnika
(Development and Encouragement of Learners' Learning Competences – Perspective of Secondary School Teachers)
Autori
Matas, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zadar
Datum
27.09
Godina
2021
Stranica
60
Mentor
Luketić, Daliborka
Ključne riječi
cjeloživotno učenje, ključne kompetencije, kompetencija "učiti kako učiti", srednjoškolski nastavnici
(learning to learn competence, lifelong learning, key competences, secondary school teachers)
Sažetak
Sredinom 20. stoljeća, počinje se javljati tendencija prema shvaćanju učenja kao cjeloživotnog procesa povodom globalizacije. U okviru cjeloživotnog učenja, izvode se ključne kompetencije koje bi trebale pripremiti pojedinca za samostalno usvajanje novih znanja i vještina. Jedna od tih kompetencija je kompetencija "učiti kako učiti", koja se gleda preko različitih čimbenika koji utječu na proces učenja te koja se odnosi na sposobnost pojedinca da organizira vlastito vrijeme i da u osnovi bude sam svoj učitelj. U empirijskom dijelu rada, intervjuirano je nekoliko srednjoškolskih nastavnika koji pružaju vlastita mišljenja i stavove o ovoj kompetenciji. Analizom podataka, uočavaju se brojne sličnosti, ali i razlike u shvaćanju učenja i kompetencije "učiti kako učiti". Međutim, načelno može se reći kako je u ovom slučaju generalan stav da se nastavnik treba usmjeriti učeniku, njegovim potrebama i procesu učenja naspram produktu učenja. Odgovorima na različita pitanja intervjua, srednjoškolski nastavnici naglašavaju važnost aktivnog i kritičkog stava kod učenika, što indicira trend suvremene paradigme učenja i poučavanja
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija