Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1275640

ODREDNICE KURIKULUMA USMJERENOG PREMA UČENIKU U OKVIRU RAZVOJA INKLUZIVNE I PODUZETNIČKE KULTURE NASTAVNIKA


Karamatić Brčić, M.; Luketić, D.; Buterin Mičić, M.
ODREDNICE KURIKULUMA USMJERENOG PREMA UČENIKU U OKVIRU RAZVOJA INKLUZIVNE I PODUZETNIČKE KULTURE NASTAVNIKA // Nova promišljanja o djetinjstvu
Zadar, Hrvatska, 2021. str. _-_ (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1275640 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
ODREDNICE KURIKULUMA USMJERENOG PREMA UČENIKU U OKVIRU RAZVOJA INKLUZIVNE I PODUZETNIČKE KULTURE NASTAVNIKA
(DETERMINANTS OF THE PUPIL-CENTERED CURRICULUM IN THE CONTEXT OF DEVELOPING AN INCLUSIVE AND ENTREPRENEURIAL TEACHER CULTURE)

Autori
Karamatić Brčić, M. ; Luketić, D. ; Buterin Mičić, M.

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
Nova promišljanja o djetinjstvu

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 04.05.2021. - 05.05.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
usmjerenost prema učeniku, kultura škola, profesionalna kultura, kultura inkluzije, kultura poduzetnosti, kurikulumski i kompetencijski pristupi u odgoju i obrazovanju, nastavnici
(pupil orientation, school culture, professional culture, culture of inclusion, culture of entrepreneurship, curriculum and competence approaches in education)

Sažetak
Nastava usmjerena prema učeniku, suvremena je kurikulumska paradigma koja dijete/učenika stavlja u središte odgoja i obrazovanja kao aktivnog (su)dionika procesa učenja i poučavanja. Istovremeno, kompetencijski pristup učenju i poučavanju pretpostavlja primjenu novih metoda i oblika rada koje su usmjerene prema učenika s ciljem poticanja društvenih, estetskih, duhovnih i moralnih vrijednosti. Iako je na teorijskoj razini, usmjerenost prema učeniku kao kurikulumska paradigma objašnjenja i oblikovana kroz temeljene odrednice, ipak njezina afirmacija u odgojnoobrazovnoj praksi čini značajan profesionalni izazov nastavnicima. Ostvarivanje usmjerenosti na učenika proces je koji nije konačan već stalno podložan promišljanju, (re)afirmaciji i (samo)vrednovanju. U ovom radu polazimo od pretpostavke da su nastavnici ključni čimbenik kvalitete odgojno- obrazovnog procesa koji prije svega svojim osobnim pogledom na nastavničku profesiju i profesionalni pedagoški rad, značajno oblikuju iskustva učenika. Uvažavajući odgojno-obrazovne vrijednosti Nacionalnog okvirnog kurikuluma (2011), odnosno znanje, solidarnost, identitet i odgovornost, učenik se u kontekstu ovoga rada reprezentira kao subjekt u odgojnoobrazovnom procesu kojemu se pristupa s visokom razinom uvažavanja i prihvaćanja kao temelja inkluzivne kulture te visokom usmjerenosti prema poticanju kreativnosti i inovativnosti kao temelja poduzetničke kulture. U tom pogledu, u radu se pobliže razmatraju mogućnosti inkluzivne i poduzetničke kulture nastavnika kao dva uzajamna vida profesionalne kulture, u afirmaciji usmjerenosti prema učeniku kroz promijenjeni pogled na vlastitu profesionalnu kulturu. Cilj ovoga rada je prikazati i analizirati rad nastavnika kroz prizmu inkluzivne i poduzetničke kulture te njihovu usmjerenost u poticanju razvoja ključnih kompetencija učenika s utemeljenjem u paradigmi usmjerenosti prema učeniku.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru


Citiraj ovu publikaciju:

Karamatić Brčić, M.; Luketić, D.; Buterin Mičić, M.
ODREDNICE KURIKULUMA USMJERENOG PREMA UČENIKU U OKVIRU RAZVOJA INKLUZIVNE I PODUZETNIČKE KULTURE NASTAVNIKA // Nova promišljanja o djetinjstvu
Zadar, Hrvatska, 2021. str. _-_ (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
Karamatić Brčić, M., Luketić, D. & Buterin Mičić, M. (2021) ODREDNICE KURIKULUMA USMJERENOG PREMA UČENIKU U OKVIRU RAZVOJA INKLUZIVNE I PODUZETNIČKE KULTURE NASTAVNIKA. U: Nova promišljanja o djetinjstvu.
@article{article, author = {Karamati\'{c} Br\v{c}i\'{c}, M. and Luketi\'{c}, D. and Buterin Mi\v{c}i\'{c}, M.}, year = {2021}, pages = {\_-\_}, keywords = {usmjerenost prema u\v{c}eniku, kultura \v{s}kola, profesionalna kultura, kultura inkluzije, kultura poduzetnosti, kurikulumski i kompetencijski pristupi u odgoju i obrazovanju, nastavnici}, title = {ODREDNICE KURIKULUMA USMJERENOG PREMA U\v{C}ENIKU U OKVIRU RAZVOJA INKLUZIVNE I PODUZETNI\v{C}KE KULTURE NASTAVNIKA}, keyword = {usmjerenost prema u\v{c}eniku, kultura \v{s}kola, profesionalna kultura, kultura inkluzije, kultura poduzetnosti, kurikulumski i kompetencijski pristupi u odgoju i obrazovanju, nastavnici}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Karamati\'{c} Br\v{c}i\'{c}, M. and Luketi\'{c}, D. and Buterin Mi\v{c}i\'{c}, M.}, year = {2021}, pages = {\_-\_}, keywords = {pupil orientation, school culture, professional culture, culture of inclusion, culture of entrepreneurship, curriculum and competence approaches in education}, title = {DETERMINANTS OF THE PUPIL-CENTERED CURRICULUM IN THE CONTEXT OF DEVELOPING AN INCLUSIVE AND ENTREPRENEURIAL TEACHER CULTURE}, keyword = {pupil orientation, school culture, professional culture, culture of inclusion, culture of entrepreneurship, curriculum and competence approaches in education}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font