Pregled bibliografske jedinice broj: 1275640
ODREDNICE KURIKULUMA USMJERENOG PREMA UČENIKU U OKVIRU RAZVOJA INKLUZIVNE I PODUZETNIČKE KULTURE NASTAVNIKA
ODREDNICE KURIKULUMA USMJERENOG PREMA UČENIKU U OKVIRU RAZVOJA INKLUZIVNE I PODUZETNIČKE KULTURE NASTAVNIKA // Nova promišljanja o djetinjstvu
Zadar, Hrvatska, 2021. str. _-_ (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1275640 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ODREDNICE KURIKULUMA USMJERENOG PREMA
UČENIKU U OKVIRU RAZVOJA INKLUZIVNE I
PODUZETNIČKE KULTURE NASTAVNIKA
(DETERMINANTS OF THE PUPIL-CENTERED
CURRICULUM IN THE CONTEXT OF DEVELOPING
AN INCLUSIVE AND ENTREPRENEURIAL TEACHER
CULTURE)
Autori
Karamatić Brčić, M. ; Luketić, D. ; Buterin Mičić, M.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Nova promišljanja o djetinjstvu
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 04.05.2021. - 05.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
usmjerenost prema učeniku, kultura škola, profesionalna kultura, kultura inkluzije, kultura poduzetnosti, kurikulumski i kompetencijski pristupi u odgoju i obrazovanju, nastavnici
(pupil orientation, school culture, professional culture, culture of inclusion, culture of entrepreneurship, curriculum and competence approaches in education)
Sažetak
Nastava usmjerena prema učeniku, suvremena je kurikulumska paradigma koja dijete/učenika stavlja u središte odgoja i obrazovanja kao aktivnog (su)dionika procesa učenja i poučavanja. Istovremeno, kompetencijski pristup učenju i poučavanju pretpostavlja primjenu novih metoda i oblika rada koje su usmjerene prema učenika s ciljem poticanja društvenih, estetskih, duhovnih i moralnih vrijednosti. Iako je na teorijskoj razini, usmjerenost prema učeniku kao kurikulumska paradigma objašnjenja i oblikovana kroz temeljene odrednice, ipak njezina afirmacija u odgojnoobrazovnoj praksi čini značajan profesionalni izazov nastavnicima. Ostvarivanje usmjerenosti na učenika proces je koji nije konačan već stalno podložan promišljanju, (re)afirmaciji i (samo)vrednovanju. U ovom radu polazimo od pretpostavke da su nastavnici ključni čimbenik kvalitete odgojno- obrazovnog procesa koji prije svega svojim osobnim pogledom na nastavničku profesiju i profesionalni pedagoški rad, značajno oblikuju iskustva učenika. Uvažavajući odgojno-obrazovne vrijednosti Nacionalnog okvirnog kurikuluma (2011), odnosno znanje, solidarnost, identitet i odgovornost, učenik se u kontekstu ovoga rada reprezentira kao subjekt u odgojnoobrazovnom procesu kojemu se pristupa s visokom razinom uvažavanja i prihvaćanja kao temelja inkluzivne kulture te visokom usmjerenosti prema poticanju kreativnosti i inovativnosti kao temelja poduzetničke kulture. U tom pogledu, u radu se pobliže razmatraju mogućnosti inkluzivne i poduzetničke kulture nastavnika kao dva uzajamna vida profesionalne kulture, u afirmaciji usmjerenosti prema učeniku kroz promijenjeni pogled na vlastitu profesionalnu kulturu. Cilj ovoga rada je prikazati i analizirati rad nastavnika kroz prizmu inkluzivne i poduzetničke kulture te njihovu usmjerenost u poticanju razvoja ključnih kompetencija učenika s utemeljenjem u paradigmi usmjerenosti prema učeniku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru