Pregled bibliografske jedinice broj: 1275606
Kumičićev „Jelkin bosiljak“ u metodičkom kontekstu
Kumičićev „Jelkin bosiljak“ u metodičkom kontekstu, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za kroatistiku, Zadar
CROSBI ID: 1275606 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kumičićev „Jelkin bosiljak“ u metodičkom kontekstu
(Kumicic's „Jelkin bosiljak“ in a methodical context)
Autori
Marijanović, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za kroatistiku
Mjesto
Zadar
Datum
24.10
Godina
2022
Stranica
53
Mentor
Šušić, Mirela
Ključne riječi
Jelkin bosiljak, Eugen Kumičić, metodika, sat lektire, motivacijski sat, metodički sustavi, interpretativno-analitički sustav
(Jelkin bosiljak, Eugen Kumicic, methodology, reading class, motivational class, methodological systems, interpretative-analytical system)
Sažetak
Na samom početku ovog rada predstavljena je biografija i stvaralaštvo Eugena Kumičića, hrvatskog književnika koji se istaknuo pišući po uzoru na Émilea Zolu te tako stekao titulu osnivača hrvatskog naturalizma. Jelkin Bosiljak je pripovijest objavljena 1881. godine i pripada razdoblju druge polovice 19. stoljeća u kojoj su se odvili važni povijesni događaji u Hrvatskoj. Djelo se ubraja u drugi krug Kumičićeva književnog opusa jer se bavi temom istarske sredine i života ljudi u toj sredini. Od ostalih tema pojavljuje se ljubavna tematika, odnos prema vjeri, povijesno- politička tema te socijalna tematika (odnos među stanovnicima i pridošlicama). Riječ je o temama koje su svevremene i s kojima se učenici mogu poistovjetiti. Naglasak diplomskog rada stavljen je na metodičku obradu djela Jelkin bosiljak. Budući da se djelo nalazi na CARnetovom popisu lektira za treći razred srednje škole, osmišljena je izvedba uvodnog/motivacijskog sata lektire koja za cilj ima probuditi zanimanje za čitanje lektirnog djela te pripremiti učenika za njegovu recepciju. Priprava se temelji na etapama modela sata književnosti u sustavu školske interpretacije koju je uspostavila suvremena metodika za što je zaslužan metodičar Dragutin Rosandić. Predstavljene su metode, oblici, nastavna sredstva i pomagala koja su korištena u izvedbi, ali i njihovo teorijsko značenje u kontekstu metodike. Priprava je obrađena kroz interpretativno- analitički sustav jer se smatra najprikladnijim metodičkim sustavom. Neminovno je spomenuti da se navedeni sustav bazira na analizi i interpretaciji književnog djela gdje učenik nije više samo pasivni promatrač, već postaje aktivan subjekt u nastavi. On sudjeluje u interpretaciji s nastavnikom, a književno djelo dovodi do pobuđenja estetskih doživljaja. Također, uz njega predstavljeni su i ostali metodički sustavi te su dani kraći prijedlozi na koji način se pripovijest Jelkin bosiljak može obraditi u svakom pojedinom sustavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Književnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)