Pregled bibliografske jedinice broj: 1275578
Profesionalna orijentacija kao preduvjet detektiranja višestrukih inteligencija
Profesionalna orijentacija kao preduvjet detektiranja višestrukih inteligencija // Interdisciplinarnost u teoriji i praksi - Zbornik radova 1. Međunarosnog interdisciplinarnog kongresa Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 59-72 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1275578 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalna orijentacija kao preduvjet
detektiranja višestrukih inteligencija
(Professional Orientation as a Precondition for
Recognizing Multiple Intelligences)
Autori
Kiss, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Interdisciplinarnost u teoriji i praksi - Zbornik radova 1. Međunarosnog interdisciplinarnog kongresa Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek
/ - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 59-72
ISBN
978-953-314-170-1
Skup
Interdisciplinarnost u teoriji i praksi
Mjesto i datum
Online ; Osijek, Hrvatska, 04.11.2021. - 05.11.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
emocionalna inteligencija, Gardnerova teorija višestrukih inteligencija, profesionalna orijentacija, zapošljivost
(emotional intelligence, Gardner's theory of multiple intelligences, professional orientation, employability)
Sažetak
Gardnerova teorija višestrukih inteligencija, prema kojoj svakog pojedinca karakterizira kombinacija devet različitih vrsta inteligencije, olakšala je mogućnost šireg pogleda i razvoj mišljenja o zastupljenosti lingvističke ili jezične, logičko-matematičke, tjelesno- kinestetičke, glazbene, prostorne ili vizualne, egzistencijalne, socijalne ili interpersonalne, osobne ili intrapersonalne i prirodoslovne komponente. Iako su navedene predispozicije urođene, potrebno je raditi na njihovu razvoju, kombinirati ih i oplemenjivati, te posebnu pozornost posvećivati emocionalnom gledištu. Otkrivanje optimalne kombinacije inteligencija potiče pojedinca na razmatranje o obrazovanju usmjerenom prema interdisciplinarnosti, što povećava njegovu zapošljivost. Cilj ovog rada usmjeren je razumijevanju razloga koji utječu na izbor zanimanja, te pozivanje na potrebu sveobuhvatnije provedbe orijentacijskih programa. Istraživanje provedeno s učenicima srednjih škola pokazalo je različite kombinacije inteligencija, među kojima su najizraženije kinestetička, glazbena i socijalna. Iako se radi o ispitanicima čija zanimanja zahtijevaju lingvistička i logičko- matematička znanja, rezultati ankete pokazali su relativno mali interes za navedena područja, što se može objasniti pokazateljem nedovoljne zastupljenosti pravovremeno provedenih programa profesionalne orijentacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)