Pregled bibliografske jedinice broj: 1275576
UMJETNIČKI PROJEKT “KOJU IGRU IGRAŠ?”
UMJETNIČKI PROJEKT “KOJU IGRU IGRAŠ?” // 2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti, Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije / Radočaj-Jerković, Antoaneta (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 553-568 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1275576 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UMJETNIČKI PROJEKT “KOJU IGRU IGRAŠ?”
(ART PROJECT “WHAT GAME ARE YOU PLAYING?”)
Autori
Vuk, Sonja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti, Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije
/ Radočaj-Jerković, Antoaneta - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018, 553-568
ISBN
978-953-8181-03-0
Skup
2. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.10.2017. - 13.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
interdisciplinarnost ; umjetnički projekt ; edukacija ; algoritamski pristup ; kreativni proces
(interdisciplinarity ; art project ; education ; algorithm-based approach ; creative process)
Sažetak
Interdisciplinarni projekt participativne i novomedijske umjetnosti “Koju igru igraš?” integracija je i interakcija umjetnosti, psihologije i edukacije. Svrha ovog projekta jest učiniti umjetnost sastavnim dijelom života, time naglasiti njen utilitarni karakter, ali i važan aspekt kada ljudski odnosi postaju objektom umjetničke kreacije. Osnovni je cilj projekta integrirati umjetnički koncept s aktualnom društvenom temom rastućeg nasilja među adolescentima te potaknuti njihov životni interes za ko-kreiranje novih, nenasilnih modela, odnosa kroz aktivno sudjelovanje u njihovu istraživanju. Stoga projekt funkcionira kao uspostavljanje veze između alternativnog edukativnog modela i ciljne skupine u svrhu intenzivnijeg poduzimanja prevencije nasilja među mladima. Specifični su ciljevi usvajanje nenasilnih načina komunikacije, nenametljivo infiltriranje u sustav vrijednosti adolescenata, korištenje jezika kojim se ciljna skupina služi u svakodnevnom životu u vizualnoj okolini kreiranoj novomedijskim tehnologijama. Metoda primijenjena u ovom umjetničkom istraživanju jest algoritamski pristup procesu i preuzeta je iz novomedijske okoline. Algoritamski pristup prilagođen je etapama kreativnog procesa i sastoji se od odabira teme (prikupljanje informacija), istraživanja o temi (sortiranje i redukcija materijala), određivanja osnovne ideje (faza iluminacije), definiranja poruke, traženja odgovarajuće forme za određeni sadržaj (realizacija), faze verifikacije (primjena u svakodnevnom životu) te remedijacije (interaktivna videoinstalacija). Skupina adolescenata prošla je edukaciju o komunikaciji i transakcijskim odnosima. Stečeno znanje primijenjeno je u osmišljavanju kratkih scenarija za videouratke s problematikom iz njihove svakodnevice, a pri tome su imali na umu odgojno djelovanje na svijest vršnjaka. Iskristalizirale su se tri teme: buling, nasilje u međuvršnjačkim vezama, izoliranje drugačijih. Videouratci su, zatim, upotrijebljeni u interaktivnoj edukativnoj videoinstalaciji. Tijekom čitavog procesa dolazi do transfera i konstruiranja selfa u odnosu s drugima, odnosno uči se komunikacija i novi načini rješavanja problema. Time se pobuđuju novi modeli odnosa. Pri tome umjetnost postaje umjetnost iskustva, čija estetska kvaliteta prelazi u etičku i tako dobiva snažan terapeutski i edukativni karakter koji se može reproducirati i primjenjivati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)