Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1275576

UMJETNIČKI PROJEKT “KOJU IGRU IGRAŠ?”


Vuk, Sonja
UMJETNIČKI PROJEKT “KOJU IGRU IGRAŠ?” // 2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti, Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije / Radočaj-Jerković, Antoaneta (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 553-568 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1275576 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
UMJETNIČKI PROJEKT “KOJU IGRU IGRAŠ?”
(ART PROJECT “WHAT GAME ARE YOU PLAYING?”)

Autori
Vuk, Sonja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti, Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije / Radočaj-Jerković, Antoaneta - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018, 553-568

ISBN
978-953-8181-03-0

Skup
2. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.10.2017. - 13.10.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
interdisciplinarnost ; umjetnički projekt ; edukacija ; algoritamski pristup ; kreativni proces
(interdisciplinarity ; art project ; education ; algorithm-based approach ; creative process)

Sažetak
Interdisciplinarni projekt participativne i novomedijske umjetnosti “Koju igru igraš?” integracija je i interakcija umjetnosti, psihologije i edukacije. Svrha ovog projekta jest učiniti umjetnost sastavnim dijelom života, time naglasiti njen utilitarni karakter, ali i važan aspekt kada ljudski odnosi postaju objektom umjetničke kreacije. Osnovni je cilj projekta integrirati umjetnički koncept s aktualnom društvenom temom rastućeg nasilja među adolescentima te potaknuti njihov životni interes za ko-kreiranje novih, nenasilnih modela, odnosa kroz aktivno sudjelovanje u njihovu istraživanju. Stoga projekt funkcionira kao uspostavljanje veze između alternativnog edukativnog modela i ciljne skupine u svrhu intenzivnijeg poduzimanja prevencije nasilja među mladima. Specifični su ciljevi usvajanje nenasilnih načina komunikacije, nenametljivo infiltriranje u sustav vrijednosti adolescenata, korištenje jezika kojim se ciljna skupina služi u svakodnevnom životu u vizualnoj okolini kreiranoj novomedijskim tehnologijama. Metoda primijenjena u ovom umjetničkom istraživanju jest algoritamski pristup procesu i preuzeta je iz novomedijske okoline. Algoritamski pristup prilagođen je etapama kreativnog procesa i sastoji se od odabira teme (prikupljanje informacija), istraživanja o temi (sortiranje i redukcija materijala), određivanja osnovne ideje (faza iluminacije), definiranja poruke, traženja odgovarajuće forme za određeni sadržaj (realizacija), faze verifikacije (primjena u svakodnevnom životu) te remedijacije (interaktivna videoinstalacija). Skupina adolescenata prošla je edukaciju o komunikaciji i transakcijskim odnosima. Stečeno znanje primijenjeno je u osmišljavanju kratkih scenarija za videouratke s problematikom iz njihove svakodnevice, a pri tome su imali na umu odgojno djelovanje na svijest vršnjaka. Iskristalizirale su se tri teme: buling, nasilje u međuvršnjačkim vezama, izoliranje drugačijih. Videouratci su, zatim, upotrijebljeni u interaktivnoj edukativnoj videoinstalaciji. Tijekom čitavog procesa dolazi do transfera i konstruiranja selfa u odnosu s drugima, odnosno uči se komunikacija i novi načini rješavanja problema. Time se pobuđuju novi modeli odnosa. Pri tome umjetnost postaje umjetnost iskustva, čija estetska kvaliteta prelazi u etičku i tako dobiva snažan terapeutski i edukativni karakter koji se može reproducirati i primjenjivati.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sonja Vuk (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.uaos.unios.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vuk, Sonja
UMJETNIČKI PROJEKT “KOJU IGRU IGRAŠ?” // 2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti, Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije / Radočaj-Jerković, Antoaneta (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 553-568 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Vuk, S. (2018) UMJETNIČKI PROJEKT “KOJU IGRU IGRAŠ?”. U: Radočaj-Jerković, A. (ur.)2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti, Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije.
@article{article, author = {Vuk, Sonja}, editor = {Rado\v{c}aj-Jerkovi\'{c}, A.}, year = {2018}, pages = {553-568}, keywords = {interdisciplinarnost, umjetni\v{c}ki projekt, edukacija, algoritamski pristup, kreativni proces}, isbn = {978-953-8181-03-0}, title = {UMJETNI\v{C}KI PROJEKT “KOJU IGRU IGRA\v{S}?”}, keyword = {interdisciplinarnost, umjetni\v{c}ki projekt, edukacija, algoritamski pristup, kreativni proces}, publisher = {Umjetni\v{c}ka akademija Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vuk, Sonja}, editor = {Rado\v{c}aj-Jerkovi\'{c}, A.}, year = {2018}, pages = {553-568}, keywords = {interdisciplinarity, art project, education, algorithm-based approach, creative process}, isbn = {978-953-8181-03-0}, title = {ART PROJECT “WHAT GAME ARE YOU PLAYING?”}, keyword = {interdisciplinarity, art project, education, algorithm-based approach, creative process}, publisher = {Umjetni\v{c}ka akademija Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font