Pregled bibliografske jedinice broj: 1275451
Slobodni diktat u nastavi hrvatskoga jezika u srednjim strukovnim školama
Slobodni diktat u nastavi hrvatskoga jezika u srednjim strukovnim školama // Periferno u hrvatskom jeziku, kulturi i društvu / Peryferie w języku chorwackim, kulturze i społeczeństwie / Lukić, Milica ; Mićanović, Krešimir ; Pycia-Košćak, Paulina ; Zubčić, Sanja (ur.).
Katovice: Wydawnictwo UŚ, 2021. str. 235-268
CROSBI ID: 1275451 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slobodni diktat u nastavi hrvatskoga jezika u srednjim strukovnim školama
(Free dictation in teaching the Croatian language in secondary vocational schools)
Autori
Miletić, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Periferno u hrvatskom jeziku, kulturi i društvu / Peryferie w języku chorwackim, kulturze i społeczeństwie
Urednik/ci
Lukić, Milica ; Mićanović, Krešimir ; Pycia-Košćak, Paulina ; Zubčić, Sanja
Izdavač
Wydawnictwo UŚ
Grad
Katovice
Godina
2021
Raspon stranica
235-268
ISBN
978-83-226-4053-1
Ključne riječi
hrvatski jezik ; nastava ; sektor ekonomije, trgovine i poslovne administracije ; slobodni diktat ; strukovno obrazovanje
(Croatian language ; teaching ; sector of economy, trade and business administration ; free dictation ; vocational education)
Sažetak
Slobodni diktat još je uvijek zanemarena vrsta diktata u hrvatskim školama premda su metodičari već davnih šezdesetih godina 20. stoljeća ukazivali na njegovu korisnu primjenu u nastavi hrvatskoga jezika. U radu će se na temelju rezultata terenskoga istraživanja pokazati mogućnost korisne primjene vježbe slobodnog diktata u nastavi hrvatskoga jezika u srednjim školama za stručne smjerove iz sektora ekonomije, trgovine i poslovne administracije (ekonomist, poslovni tajnik, upravni referent, komercijalist). Vježba će se provoditi reprodukcijom tonskog zapisa. Rezultati istraživanja upućuju na višestruku korisnost vježbe slobodnog diktata u nastavi hrvatskoga jezika u srednjim školama iz sektora ekonomije, trgovine i poslovne administracije. Prikladna je za korelaciju sa sadržajima niza stručnih nastavnih predmeta (Birotehnika, Tehnika komuniciranja, Kompjutorska daktilografija, Suvremene komunikacije u gospodarstvu, Upravni postupak, Uredsko poslovanje i dopisivanje, Tajničko poslovanje, Kompjutorska daktilografija s uredskim praktikumom), razvija praktične vještine koje su stručnjacima iz tog sektora važne pri obavljanju svakodnevnih poslova i radnih zadataka, a zbog interdisciplinarnog i multimedijskog pristupa učenicima je zanimljiva pa se ostvaruje motivacijski učinak.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija