Pregled bibliografske jedinice broj: 1275422
Kulturna inteligencija, interkulturna efikasnost i dob kao prediktori glazbenih preferencija studenata – mjesto i uloga interkulturnoga glazbenog obrazovanja
Kulturna inteligencija, interkulturna efikasnost i dob kao prediktori glazbenih preferencija studenata – mjesto i uloga interkulturnoga glazbenog obrazovanja // International Scientific Conference 13th Days of Primary Schools A circle from science to the classroom
Split, Hrvatska, 2023. (plenarno, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1275422 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kulturna inteligencija, interkulturna efikasnost i
dob kao prediktori glazbenih preferencija
studenata – mjesto i uloga interkulturnoga
glazbenog obrazovanja
(Cultural Intelligence, Intercultural Efficacy and
Age as Predictors of Students’ Musical Preferences
– the Role of Intercultural Music Education)
Autori
Dobrota, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
International Scientific Conference 13th Days of Primary Schools A circle from science to the classroom
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 16.05.2023. - 17.05.2023
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
glazbene preferencije, interkulturna efikasnost, interkulturno glazbeno obrazovanje, kulturna inteligencija
(musical preferences, intercultural efficacy, intercultural music education, cultural intelligence)
Sažetak
Fenomenima kulturne inteligencije i interkulturne efikasnosti pripada značajno mjesto u suvremenom društvu obilježenom intenzivnom globalizacijom i internacionalizacijom. Cilj istraživanja bio je ispitati razlikuje li se razina interkulturne efikasnosti, kulturne inteligencije i glazbenih preferencija studenata s obzirom na godinu studija te ispitati doprinos godine studija, interkulturne efikasnosti i kulturne inteligencije objašnjenju individualnih razlika u glazbenim preferencijama sudionika. Istraživanje je provedeno na uzorku od 369 studenata prve, druge, treće, četvrte i pete godine Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu. Za potrebe istraživanja konstruiran je upitnik koji sadrži četiri dijela: Upitnik općih podataka, Multikulturni inventar ličnosti, Skala kulturne inteligencije i Upitnik glazbenih preferencija s glazbenim nosačem zvuka koji sadrži glazbene ulomke glazbi svijeta. Rezultati pokazuju da se razina interkulturne efikasnosti i kulturne inteligencije studenata ne razlikuje s obzirom na godinu studija, dok je u slučaju glazbenih preferencija uočena značajna razlika između studenata različitih godina studija i to na način da stariji studenti pokazuju veće preferencije glazbi svijeta. Na temelju rezultata regresijske analize potvrđeno je da je, i uz kontrolu godine studija i interkulturne efikasnosti, kulturna inteligencija značajan prediktor glazbenih preferencija. Dobiveni rezultati interpretirani su u kontekstu postojećih spoznaja o odnosu kulturne inteligencije, interkulturne efikasnosti i glazbenih preferencija, naglašavajući pritom značajnu ulogu interkulturnoga glazbenog obrazovanja za oblikovanje glazbenih preferencija, kulturne inteligencije i interkulturne efikasnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost