Pregled bibliografske jedinice broj: 1275404
Djeca, klasne nejednakosti i vizualna pismenost. Prikaz i percepcija siromaštva i bogatstva u televizijskim sadržajima.
Djeca, klasne nejednakosti i vizualna pismenost. Prikaz i percepcija siromaštva i bogatstva u televizijskim sadržajima. // Hrvatska: podvojeno društvo? Sociološki prilozi raspravi. Knjiga sažetaka IX. Nacionalnog kongresa Hrvatskog sociološkog društva. / Tomić-Koludrović, Inga ; Petrić, Mirko ; Marelić, Marko ; Bilandžić, Mirela (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo, 2023. str. 53-54 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1275404 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djeca, klasne nejednakosti i vizualna pismenost.
Prikaz i percepcija siromaštva i bogatstva u
televizijskim sadržajima.
(Children, class differences and visual literacy.
Representation and perception of poverty and
wealth in television content.)
Autori
Osmančević, Leali
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Hrvatska: podvojeno društvo? Sociološki prilozi raspravi. Knjiga sažetaka IX. Nacionalnog kongresa Hrvatskog sociološkog društva.
/ Tomić-Koludrović, Inga ; Petrić, Mirko ; Marelić, Marko ; Bilandžić, Mirela - Zagreb : Hrvatsko sociološko društvo, 2023, 53-54
ISBN
978-953-8070-23-5
Skup
IX. Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva. Hrvatska: podvojeno društvo? Sociološki prilozi raspravi.
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 19.05.2023. - 21.05.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
djeca ; klasne nejednakosti ; televizija ; vizualna pismenost
(children ; class differences ; television ; visual literacy)
Sažetak
Klasne nejednakosti i prikazi siromaštva i bogatstva često se pojavljuju u različitim televizijskim sadržajima dostupnima djeci. Način prikaza klasnih nejednakosti kod djece kao najmlađe digitalne medijske publike uvjetuje i način percepcije društvene stvarnosti. Zbog prostora za slobodnu interpretaciju vizualnog televizijskog narativa, uočene su različitosti u dječjim tumačenjima prikaza klasnih nejednakosti koje u konačnici mogu dovesti do razvijanja stereotipnih stavova i obrazaca ponašanja marginalizacije i etiketiranja određene društvene skupine. Stoga je jedna od temeljnih digitalnih pismenosti postala i vizualna pismenost. U televizijskom programu dostupnome djeci uočeni su brojni prikazi klasnih nejednakosti, osobito onih izravno vezanih uz materijalni status, pa su tako i djeca izložena različitim prikazima siromaštva i bogatstva u društvu. Uz promjenu percepcije, televizijski prikazi klasnih razlika mogu dovesti i do poistovjećivanja djeteta s televizijskim likovima u kojima su prepoznata osobna obilježja iz stvarnoga života. Učestali jednostrani prikaz siromaštva i bogatstva u društvu i način uokviravanja klasa (framing class) može dovesti i do fenomena glorifikacije koji snažno utječe na dječju percepciju klase. Stoga se u hrvatskom društvenom kontekstu osobito vrijednim čini prikazati povezanost između načina prikaza siromaštva i bogatstva u televizijskim sadržajima dostupnima djeci i dječje percepcije klasnih obilježja i nejednakosti. Uz navedeno, rad će dati uvid i u važnost razvijanja vizualnoga kritičkoga vrednovanja klasnih nejednakosti kod djece kao i praktičnih primjera koja mogu poslužiti za ispitivanje i provjeru percepcije klasnih nejednakosti među djecom, osobito u području prepoznavanja stereotipnih prikaza siromaštva i bogatstva u televizijskom narativu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti