Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1275404

Djeca, klasne nejednakosti i vizualna pismenost. Prikaz i percepcija siromaštva i bogatstva u televizijskim sadržajima.


Osmančević, Leali
Djeca, klasne nejednakosti i vizualna pismenost. Prikaz i percepcija siromaštva i bogatstva u televizijskim sadržajima. // Hrvatska: podvojeno društvo? Sociološki prilozi raspravi. Knjiga sažetaka IX. Nacionalnog kongresa Hrvatskog sociološkog društva. / Tomić-Koludrović, Inga ; Petrić, Mirko ; Marelić, Marko ; Bilandžić, Mirela (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo, 2023. str. 53-54 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1275404 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Djeca, klasne nejednakosti i vizualna pismenost. Prikaz i percepcija siromaštva i bogatstva u televizijskim sadržajima.
(Children, class differences and visual literacy. Representation and perception of poverty and wealth in television content.)

Autori
Osmančević, Leali

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Hrvatska: podvojeno društvo? Sociološki prilozi raspravi. Knjiga sažetaka IX. Nacionalnog kongresa Hrvatskog sociološkog društva. / Tomić-Koludrović, Inga ; Petrić, Mirko ; Marelić, Marko ; Bilandžić, Mirela - Zagreb : Hrvatsko sociološko društvo, 2023, 53-54

ISBN
978-953-8070-23-5

Skup
IX. Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva. Hrvatska: podvojeno društvo? Sociološki prilozi raspravi.

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 19.05.2023. - 21.05.2023

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
djeca ; klasne nejednakosti ; televizija ; vizualna pismenost
(children ; class differences ; television ; visual literacy)

Sažetak
Klasne nejednakosti i prikazi siromaštva i bogatstva često se pojavljuju u različitim televizijskim sadržajima dostupnima djeci. Način prikaza klasnih nejednakosti kod djece kao najmlađe digitalne medijske publike uvjetuje i način percepcije društvene stvarnosti. Zbog prostora za slobodnu interpretaciju vizualnog televizijskog narativa, uočene su različitosti u dječjim tumačenjima prikaza klasnih nejednakosti koje u konačnici mogu dovesti do razvijanja stereotipnih stavova i obrazaca ponašanja marginalizacije i etiketiranja određene društvene skupine. Stoga je jedna od temeljnih digitalnih pismenosti postala i vizualna pismenost. U televizijskom programu dostupnome djeci uočeni su brojni prikazi klasnih nejednakosti, osobito onih izravno vezanih uz materijalni status, pa su tako i djeca izložena različitim prikazima siromaštva i bogatstva u društvu. Uz promjenu percepcije, televizijski prikazi klasnih razlika mogu dovesti i do poistovjećivanja djeteta s televizijskim likovima u kojima su prepoznata osobna obilježja iz stvarnoga života. Učestali jednostrani prikaz siromaštva i bogatstva u društvu i način uokviravanja klasa (framing class) može dovesti i do fenomena glorifikacije koji snažno utječe na dječju percepciju klase. Stoga se u hrvatskom društvenom kontekstu osobito vrijednim čini prikazati povezanost između načina prikaza siromaštva i bogatstva u televizijskim sadržajima dostupnima djeci i dječje percepcije klasnih obilježja i nejednakosti. Uz navedeno, rad će dati uvid i u važnost razvijanja vizualnoga kritičkoga vrednovanja klasnih nejednakosti kod djece kao i praktičnih primjera koja mogu poslužiti za ispitivanje i provjeru percepcije klasnih nejednakosti među djecom, osobito u području prepoznavanja stereotipnih prikaza siromaštva i bogatstva u televizijskom narativu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb

Profili:

Avatar Url Leali Osmančević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Osmančević, Leali
Djeca, klasne nejednakosti i vizualna pismenost. Prikaz i percepcija siromaštva i bogatstva u televizijskim sadržajima. // Hrvatska: podvojeno društvo? Sociološki prilozi raspravi. Knjiga sažetaka IX. Nacionalnog kongresa Hrvatskog sociološkog društva. / Tomić-Koludrović, Inga ; Petrić, Mirko ; Marelić, Marko ; Bilandžić, Mirela (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo, 2023. str. 53-54 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Osmančević, L. (2023) Djeca, klasne nejednakosti i vizualna pismenost. Prikaz i percepcija siromaštva i bogatstva u televizijskim sadržajima.. U: Tomić-Koludrović, I., Petrić, M., Marelić, M. & Bilandžić, M. (ur.)Hrvatska: podvojeno društvo? Sociološki prilozi raspravi. Knjiga sažetaka IX. Nacionalnog kongresa Hrvatskog sociološkog društva..
@article{article, author = {Osman\v{c}evi\'{c}, Leali}, year = {2023}, pages = {53-54}, keywords = {djeca, klasne nejednakosti, televizija, vizualna pismenost}, isbn = {978-953-8070-23-5}, title = {Djeca, klasne nejednakosti i vizualna pismenost. Prikaz i percepcija siroma\v{s}tva i bogatstva u televizijskim sadr\v{z}ajima.}, keyword = {djeca, klasne nejednakosti, televizija, vizualna pismenost}, publisher = {Hrvatsko sociolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Osman\v{c}evi\'{c}, Leali}, year = {2023}, pages = {53-54}, keywords = {children, class differences, television, visual literacy}, isbn = {978-953-8070-23-5}, title = {Children, class differences and visual literacy. Representation and perception of poverty and wealth in television content.}, keyword = {children, class differences, television, visual literacy}, publisher = {Hrvatsko sociolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font