Pregled bibliografske jedinice broj: 1275347
Domoljublje u lektiri od 1. do 4. razreda
Domoljublje u lektiri od 1. do 4. razreda // 8. Dani Šime i Ante Starčevića. Suvremeni koncept domovine (knjižica sažetaka) / Vrcić-Mataija, Sanja ; Balenović, Katica (ur.).
Zadar: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2023. str. 49-50 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1275347 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Domoljublje u lektiri od 1. do 4. razreda
(Patriotism in Reading from 1st to 4th Grade)
Autori
Odža, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
8. Dani Šime i Ante Starčevića. Suvremeni koncept domovine (knjižica sažetaka)
/ Vrcić-Mataija, Sanja ; Balenović, Katica - Zadar : Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2023, 49-50
ISBN
978-953-331-415-0
Skup
8. Dani Šime i Ante Starčevića. Suvremeni koncept domovine
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 26.05.2023. - 27.05.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
domoljublje, kanonska dječja književnost, kurikul, prostor
(patriotism, canonical children's literature, curriculum, space)
Sažetak
Izlaže se analiza književnih djela s popisa lektire od 1. do 4. razreda osnovne škole s obzirom na koncept domoljublja. U analiziranome književnome korpusu za djecu razmatrat će se različite „domoljubne paradigme“ s naglaskom na „suvremenu domoljubnu paradigmu“, definiranu kurikulnim dokumentima, a koja podrazumijeva (1) afirmativan odnos prema europskih vrijednostima te (2) afirmativan odnos prema hrvatskim kulturno- identitetskim posebnostima. Teorijska polazišta temelje se na suvremenim konceptima o prostoru kao prožimanju fizičkoga i duhovnoga svijeta pojedinca, a u njemu prostor domovine zauzima važno mjesto. Analiza pokazuje da u književnim djelima s popisa lektire od 1. do 4. razreda domoljublje prevladava više kao opći, apstraktni koncept, negoli kao odnos prema konkretnoj domovini. Kanonska književna djela jasnije se određuju prema hrvatskim kulturno-identitetskim odrednicama, dok je tendencija suvremene dječje književnosti njihovo uopćavanje unutar koncepta zajedničkih europskih vrijednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Književnost