Pregled bibliografske jedinice broj: 1275219
Metodički pristup romanu "Proljeće Ivana Galeba" Vladana Desnice
Metodički pristup romanu "Proljeće Ivana Galeba" Vladana Desnice, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za kroatistiku, Zadar
CROSBI ID: 1275219 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodički pristup romanu "Proljeće Ivana Galeba"
Vladana Desnice
(Methodical approach to novel The Springs of Ivan
Galeb by Vladan Desnica)
Autori
Pokos, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za kroatistiku
Mjesto
Zadar
Datum
28.06
Godina
2018
Stranica
45
Mentor
Šušić, Mirela
Ključne riječi
metodika književnosti, metodički pristup, Proljeća Ivana Galeba, Vladan Desnica, interpretacija, karakterizacija, međupredmetna korelacija
(methodology of literature, methodical approach, The Springs of Ivan Galeb, Vladan Desnica, interpretation, characterisation, intersubject correlation)
Sažetak
Metodika pripada mlađim znanstvenim disciplinama koje su se oblikovale u drugoj polovici dvadesetoga stoljeća. Predmet njezina proučavanja jest prenošenje sadržaja u odgojno-obrazovni proces. Sukladno tome, zadaća metodike književnosti je omogućiti učenicima ulazak u svijet književnosti. Važnu ulogu pri tome ima metodički pristup književnome djelu koji svojom prilagodbom nastavnome procesu stvara uvjete za djelotvoran susret učenika s književnim djelom. Cilj ovoga rada je prikazati jedan od načina metodičkoga pristupa romanu Proljeća Ivana Galeba Vladana Desnice i ukazati na važnost njegovih sastavnica u sustavu školske interpretacije koja obuhvaća osam nastavnih etapa. Roman je smješten u metodički model cjelovite interpretacije, odnosno cjelovite obrade. Nakon doživljajno- spoznajne motivacije, najave teksta i njegove lokalizacije, interpretativnoga čitanja te emocionalne stanke i korekcije doživljaja, predloženo je više mogućnosti interpretacije. Cjelovita interpretacija obuhvaća sve razine romana: tematskoidejnu, fabulativno-kompozicijsku, likove, jezik i stil, vrstovne značajke. Posebna pozornost pridaje se proučavanju glavnoga lika budući da je u njemu sadržana cjelokupna problematika djela. Na taj način predočava se sociološka, psihološka, filozofska i etička karakterizacija Ivana Galeba. Također, u svojoj slojevitosti, roman otvara mogućnosti međupredmetne korelacije s nastavom sociologije, psihologije, etike, filozofije, glazbene i likovne umjetnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Književnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)