Pregled bibliografske jedinice broj: 1275072
Odnos emocionalne inteligencijei agresivnog ponašanja kod adolescenata
Odnos emocionalne inteligencijei agresivnog ponašanja kod adolescenata, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 1275072 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos emocionalne inteligencijei agresivnog ponašanja kod adolescenata
(The relationship between emotional intelligence and aggressive behaviour among adolescents)
Autori
Mandić, Lorena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
26.09
Godina
2019
Stranica
36
Mentor
Penezić, Zvjezdan
Ključne riječi
emocionalna inteligencija ; emocionalna kompetentnost ; agresivno ponašanje ; adolescencija
(emotional intelligence ; aggressive behavior ; emotional competence ; adolescence)
Sažetak
Konstrukt emocionalne inteligencije definiran je kao „sposobnost točnog opažanja, procjene i izražavanja emocija ; sposobnost pristupu i / ili stvaranju osjećaja koji olakšavaju mišljenje ; sposobnost razumijevanja osjećaja i emocionalnog znanja ; i sposobnost regulacije emocija za promicanje emocionalnog i intelektualnog rasta“ (Mayer i Salovey, 1997). Nadalje, ljudska agresija je svako ponašanje usmjereno prema drugom pojedincu koje je izvedeno s direktnom (indirektnom) namjerom da nanese štetu. Pored toga, počinitelj mora vjerovati da će ponašanje naštetiti cilju i da je žrtva motivirana izbjeći ponašanje (Anderson i Bushman, 2002). Garcia-Sancho i sur. (2014.) sustavnim pregledom radova pronašli su snažne dokaze koji ukazuju na to da su emocionalna inteligencija i agresivno ponašanje negativno povezani. Osamnaest od devetnaest identificiranih istraživanja pokazalo je da su ljudi s visokom emocionalnom inteligencijom pokazali manje agresivno ponašanje od onih sa slabom emocionalnom inteligencijom, s tim da su odnosi moderirani dobi, spolom i kulturom. Cilj provedenog istraživanja bio je istražiti odnos između emocionalne inteligencije i agresivnog ponašanja i ispitati spolne razlike u emocionalnoj inteligenciji dječaka i djevojčica viših razreda osnovne škole. U istraživanju je uključeno 186 sudionika, u dobi od 12 do 15 godina, a korišteni su Upitnik emocionalne kompetentnosti, Test razumijevanja emocija te Skala agresivnosti za djecu i adolescente. Analiza rezultata otkrila je značajnu negativnu povezanost između mjera emocionalne inteligencije te mjere agresivnog ponašanja na razini grupe i kod grupa djevojčica i dječaka, dok su razlike u spolu utvrđene za mjeru emocionalne inteligencije koja se odnosila na razumijevanje emocija (djevojčice su imale više bodova) te na imenovanje i izražavanje (dječaci su bili kompetentniji) i na uočavanje i razumijevanje emocija (djevojčice su bile kompetentnije).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija