Pregled bibliografske jedinice broj: 1275070
Odnos osobina ličnosti i preferencije parfema
Odnos osobina ličnosti i preferencije parfema, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 1275070 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos osobina ličnosti i preferencije parfema
(Relationship between personality traits and perfume preferences)
Autori
Nimac, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
26.09
Godina
2019
Stranica
43
Mentor
Penezić, Zvjezdan
Ključne riječi
parfemi ; koncept parfema ; crte ličnosti ; preferencija parfema
(perfumes ; perfume concept ; personality traits ; perfume preferences)
Sažetak
Parfemi u današnje vrijeme čine neizostavan modni dodatak, posebice kada su u pitanju žene. Širok spektar izbora parfema čini odabir parfema izazovom. Na odabir parfema mogu utjecati razni faktori od kojih se najveće zanimanje pripisuje crtama ličnosti. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između dimenzija ličnosti i preferencije parfema s obzirom na koncept parfema (cvjetni, ciparski, orijentalni). U provedenom istraživanju sudjelovalo je 106 ispitanica u dobi od 20 do 27 godina (M= 22.11, SD= 1.51). Za procjenu ličnosti ispitanica korišten je HEXACO upitnik ličnosti od 60 čestica, dok se za utvrđivanje doživljaja i preferencije parfema koristio upitnik s listom pridjeva. Za ispitivanje preferencije boja preko koje se povezuju preferencije parfema sa crtama ličnosti korišten je Mechlerov piramidalni test (Beck i Mensing, 1988). Rezultati ovog istraživanja pokazali su da postoje razlike u preferencijama parfema s obzirom na stupanj ekstraverzije. Ispitanice koje na HEXACO upitniku ličnosti postižu iznadprosječan rezultat na dimenziji ekstraverzije preferiraju cvjetni parfem u ovom slučaju Lancome Miracle, dok ispitanice čiji se rezultati nalaze na drugom polu ove dimenzije preferiraju orijentalni parfem odnosno Chanel Coco Mademoiselle.Nadalje, utvrđene su razlike u doživljajima parfema uzimajući u obzir stupanj izraženosti svih šest dimenzija ličnosti i tri navedene vrste parfema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija