Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1275058

Razvoj ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje studenata sudionika programa mobilnosti Erasmus+


Iličić, Darija
Razvoj ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje studenata sudionika programa mobilnosti Erasmus+, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar, Hrvatska


CROSBI ID: 1275058 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje studenata sudionika programa mobilnosti Erasmus+
(A Development of Key Competences for Lifelong Learning in Students as Participants in Erasmus+ Mobility Programme)

Autori
Iličić, Darija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za pedagogiju

Mjesto
Zadar, Hrvatska

Datum
27.09

Godina
2019

Stranica
66

Mentor
Iveljić, Ana Marija

Ključne riječi
cjeloživotno učenje ; ključne kompetencije ; polustrukturirani intervju ; programi mobilnosti
(key competences ; lifelong learning ; mobility programmes ; semistructured interview)

Sažetak
Prvi dio rada je teorijski dio u kojem je pojašnjen koncept cjeloživotnog učenja, njegov značaj u kontekstu međunarodnih tijela i organizacija. Definirane su ključne kompetencije za cjeloživotno učenje iza čega slijede karakteristike svake od osam ključnih kompetencija. Usporedbom dokumenta Preporuke iz 2006. godine i Preporuke iz 2018. godine, uočeno je kako je ažurirani dokument prilagođen ubrzanim globalnim promjenama, posebice kada je riječ o kompetencijama vezanim za tehnologiju, građanstvo, poduzetništvo te digitalnim kompetencijama. Nužno je istaknuti da revidirana Preporuka naglasak stavlja na empatiju i etičnost prožimljući ih kroz deskripciju svake od osam kompetencija. Teorijski dio rada završava s prikazom povijesnog razvoja visokoobrazovne europske politike te kratkim iznošenjem relevantnih činjenica koje se vezuju uz određene programe mobilnosti. U drugom dijelu rada prezentirana je metodologija istraživanja te analiza i interpretacija dobivenih rezultata. Cilj je bio istražiti u kojoj mjeri i na koji način se razvila svaka od osam ključnih kompetencija kod sudionika istraživanja, tj. studenata Sveučilišta u Zadru koji su dio svog studija proveli u inozemstvu. Polustrukturiranim intervjuom su dobiveni rezultati koji upućuju na to da je većina studenata razvila ponajviše kompetenciju višejezičnosti, digitalnu, dijelom matematičku kompetenciju, osobnu i socijalnu te kompetenciju učenja kako učiti. Studenti su kompetencije najviše razvijali informalnim putem, u svakodnevnom životu i radu. Šest od osam sudionika uvjereno je kako nema veću mogućnost zaposlenja u matičnoj državi zbog stečene mobilnosti, dok troje ispitanih tvrdi kako im se ipak zaposlenje ili mogućnost stručne prakse u inozemstvu čini kao lakše izvediva opcija. Također, svi sudionici smatraju kako je kompetencija višejezičnosti ona koju su u najvećoj mjeru razvili tijekom mobilnosti, a da za njen razvoj pak nisu imali mogućnost na matičnom sveučilištu. Naposljetku, sudionici naglašavaju da studijski boravak u inozemstvu, unatoč određenim preprekama i izazovima, ima puno prednosti i navode kako bi svakom budućem naraštaju studenata preporučili isto.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Ana Marija Iveljić (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

dabar.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Iličić, Darija
Razvoj ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje studenata sudionika programa mobilnosti Erasmus+, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar, Hrvatska
Iličić, D. (2019) 'Razvoj ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje studenata sudionika programa mobilnosti Erasmus+', diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar, Hrvatska.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ili\v{c}i\'{c}, Darija}, year = {2019}, pages = {66}, keywords = {cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, klju\v{c}ne kompetencije, polustrukturirani intervju, programi mobilnosti}, title = {Razvoj klju\v{c}nih kompetencija za cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje studenata sudionika programa mobilnosti Erasmus+}, keyword = {cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, klju\v{c}ne kompetencije, polustrukturirani intervju, programi mobilnosti}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ili\v{c}i\'{c}, Darija}, year = {2019}, pages = {66}, keywords = {key competences, lifelong learning, mobility programmes, semistructured interview}, title = {A Development of Key Competences for Lifelong Learning in Students as Participants in Erasmus+ Mobility Programme}, keyword = {key competences, lifelong learning, mobility programmes, semistructured interview}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font