Pregled bibliografske jedinice broj: 1275057
Uloga pedagoga u trajnom profesionalnom razvoju nastavnika
Uloga pedagoga u trajnom profesionalnom razvoju nastavnika, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar, Hrvatska
CROSBI ID: 1275057 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga pedagoga u trajnom profesionalnom razvoju nastavnika
(Role of a Pedagogue in a Continuous Professional Development of a Teacher)
Autori
Krpan, Ivona
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar, Hrvatska
Datum
12.02
Godina
2020
Stranica
50
Mentor
Iveljić, Ana Marija
Ključne riječi
cjeloživotno učenje ; kompetencije ; nastavnik ; pedagog ; stručno usavršavanje ; trajni profesionalni razvoj
(continuous professional development ; lifelong learning ; traineeship ; educator ; teacher, competencies)
Sažetak
U ovom diplomskom radu pod naslovom Uloga pedagoga u trajnom profesionalnom razvoju nastavnika obrađeno je jedno od područja rada pedagoga u školi - suradnja nastavnika i pedagoga. Točnije, rad je usmjeren na ulogu pedagoga u TPR nastavnika. Suvremena škola mijenja tradicionalni pristup i sama brine o vlastitom razvoju. Kao posljedica, uloga je pedagoga u suvremenoj školi brinuti o unutarnjem razvoju škole. Pedagog je zadužen za unošenje i pokretanje promjena te se ističe kao vođa koji motivira učenike, nastavnike i stručne suradnike. Pedagog će biti uspješan u svom radu uz uvjet da zadovoljava optimalnu razinu svih kompetencija te da se vodi određenim načelima koje propisuje etički kodeks stručnih suradnika. Uz djelovanje pedagoga, vrlo važna promjena koju uvodi suvremena škola jest TPR nastavnika koji se javlja kao odgovor na nova očekivanja uzrokovana pojavom IKT-a i ekspanzijom znanja. Trajni profesionalni razvoj nastavnika novi je koncept, još uvijek neprecizno definiran. Međutim, jasno jest da je namjera TPR profesionalizirati zanimanje nastavnika te da ovisi o jedinstvenom kontekstu svake škole. Za razliku od stručnog usavršavanja, TPR nastavnika nije vremenski ograničen nego je naglasak stavljen na dugotrajni proces učenja u kojem nastavnik aktivno sudjeluje te koji vodi ka promjeni razmišljanja i ponašanja nastavnika. Uloga je pedagoga u organizaciji TPR nastavnika krenuti od individualnih potreba svakog nastavnika, osigurati podršku matične škole te postići da se jednako cijeni TPR unutar i izvan škole. Suradnja pedagoga i nastavnika jedan je od najkompleksnijih zadataka za pedagoga, a može se ostvariti kroz individualnu suradnju pedagoga s nastavnikom ili kroz suradnju pedagoga s grupom nastavnika. U svakom slučaju, važno je da pedagog kroz suradnju omogući nastavniku refleksiju i unapređenje praktičnog djelovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija