Pregled bibliografske jedinice broj: 1275044
Informiranost učitelja o učenicima oboljelima od dijabetesa
Informiranost učitelja o učenicima oboljelima od dijabetesa, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar, Hrvatska
CROSBI ID: 1275044 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informiranost učitelja o učenicima oboljelima od dijabetesa
(Teacher´s Knowledge About Pupils with Diabetes)
Autori
Jaković, Mara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar, Hrvatska
Datum
25.05
Godina
2020
Stranica
46
Mentor
Iveljić, Ana Marija
Ključne riječi
dijabetes ; informiranost ; učitelji ; učenici ; udruge za djecu oboljele od dijabetesa
(diabetes ; information ; teachers ; pupils ; associations of children with diabetes)
Sažetak
U radu autorica piše o informiranosti učitelja o učenicima oboljelima od dijabetesa. Dijabetes je sve češća bolest današnjice. Danas se sve veći broj učenika osnovnih škola susreće s dijabetesom koji nastupa odjednom te mijenja njihov život. Cilj rada je istražiti jesu li učitelji informirani o dijabetesu kod učenika, koliko znaju o bolesti, prolaze li edukacije vezane uz dijabetes. Također utvrditi probleme s kojima se susreću učitelji i učenici i način rada kada je u pitanju suradnja s udrugama djece oboljele od dijabetesa. U radu se prvotno kroz pregled literature daje uvid u pojam specijalne pedagogije i inkluzivnog odgoja i obrazovanja, definira se pojam dijabetesa kao oblika posebne potrebe te se daju osnovne informacije o bolesti i posljedicama koje bolest nosi. Pregled literature uključuje i pregled dosadašnjih istraživanja iste ili slične tematike. U radu se koristi kvalitativna metodologija istraživanja. Metodologija rada se sastoji od pregledavanja relevantne literature o temi te provođenja polustrukturiranih intervjua s učenicima koji boluju od dijabetesa i njihovim učiteljima te s predsjednicima udruga djece oboljele od dijabetesa. Ključni rezultati do kojih dovodi ovo istraživanje pokazuju da je znanje i informiranost učitelja o dijabetesu nedovoljna te je potrebno još jako puno rada i suradnji kako bi se ta situacija promijenila. Učitelji su upoznati sa simptomima bolesti, ali nisu informirani o posljedicama koje dijabetes nosi sa sobom te ne znaju pravodobno reagirati u kriznim situacijama kod učenika dijabetičara te je stoga njihovo znanje o bolesti nedovoljno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija