Pregled bibliografske jedinice broj: 1275040
Građanski odgoj i obrazovanje u Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji
Građanski odgoj i obrazovanje u Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar, Hrvatska
CROSBI ID: 1275040 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Građanski odgoj i obrazovanje u Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji
(Civic Education in Croatia, Slovenia and Serbia)
Autori
Roso, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar, Hrvatska
Datum
17.02
Godina
2020
Stranica
55
Mentor
Iveljić, Ana Marija
Ključne riječi
aktivno građanstvo ; građanski odgoj i obrazovanje ; marksizam ; obrazovanje nastavnika ; školstvo u SFRJ
(civic education ; democratic or active citizen ; education of the teachers in the field of civic education ; marxism ; school system of SFRY)
Sažetak
U diplomskom radu pružena je jasna definicija građanskog odgoja i obrazovanja, objašnjen je njegovog nastanak paralelno s demokracijom te opisan njegovog daljnji razvoj kroz povijesna razdoblja. Najjednostavnije se definira kao način izgradnje univerzalne kulture ljudskih prava. Današnji građanski odgoj i obrazovanje potiče demokraciju, jednakost svih ljudi bez obzira na vjeroispovijest, boju kože ili nacionalnost, brigu o okolišu, slobodu govora, izražavanje stavova i objašnjava osnovna ljudska prava. U Socijalističkoj Federativnoj Republici Jugoslaviji građanski odgoj i obrazovanje manifestirao se kao jedan oblik marksizma unutar školstva. U ovom diplomskom radu se objašnjava kako je u odgojno-obrazovnom sustavu komunističke države građanski odgoj i obrazovanje kao zaseban i obvezan predmet pridonio promoviranju titoizma, komunizma, radničke klase, bratstva i jedinstva svih nacionalnosti, ljudskih prava, jednakosti žena i muškaraca i slično. U provedenom istraživanju tj. usporedbi horizontalna komparacija se koristila upravo da bi se opisao drugačiji način uporabe građanskog odgoja i obrazovanja unutar triju postkomunističkih država Republici Hrvatskoj, Republici Sloveniji i Republici Srbiji u sadašnjosti, jer iako su otprilike u isto vrijeme dobile svoju neovisnost, svaki odgojno-obrazovni sustav tih država posebno se razvijao svojim tempom. Komparacija se temelji na sljedećim kriterijima: uvođenje, realizacija, ciljevi i zadatci građanskog odgoja i obrazovanja, obrazovanje nastavnika i način vrednovanja učenika unutar nastave za građanski odgoj i obrazovanje. Stvaranje demokratskih i aktivnih građana kao zasebno poglavlje naglašava važnost utjecaja obitelji, društva, zajednice i škole tj. nastavnika na buduće naraštaje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija