Pregled bibliografske jedinice broj: 1275037
Usporedba trajnog profesionalnog razvoja nastavnika u Njemačkoj i Hrvatskoj
Usporedba trajnog profesionalnog razvoja nastavnika u Njemačkoj i Hrvatskoj, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar, Hrvatska
CROSBI ID: 1275037 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba trajnog profesionalnog razvoja nastavnika u Njemačkoj i Hrvatskoj
(Comparison of Continuous Professional Development of Teachers in Germany and Croatia)
Autori
Sjauš, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar, Hrvatska
Datum
30.09
Godina
2020
Stranica
59
Mentor
Iveljić, Ana Marija
Ključne riječi
cjeloživotno učenje ; Hrvatska ; nastavnik ; Njemačka ; trajni profesionalni razvoj
(Continuous Professional Development ; Croatia ; Germany ; Lifelong Learning ; Teacher)
Sažetak
Globalne promjene izravno utječu na suvremeno društvo, koje se nalazi pred izazovom prilagođavanja novim zahtjevima koje te promjene donose. Stoga se u mnogim dokumentima Europske Unije naglašava potreba trajnog profesionalnog razvoja ljudi, kako bi bili spremni prilagoditi se i proširiti svoja znanja. To se odnosi i na nastavnike, koji bi se trebali trajno razvijati kako bi se mogli prilagoditi novim zahtjevima što njihova uloga nosi. U ovom se radu uspoređuje trajni profesionalni razvoj nastavnika u Njemačkoj i Hrvatskoj. U ove dvije zemlje značajno se razlikuju odgojno-obrazovni sustavi, inicijalno obrazovanje nastavnika, ali i sustav trajnog profesionalnog razvoja S obzirom na to da je njemački sustav decentraliziran i svaka od 16 pokrajina ima autonomiju pri kreiranju sustava trajnog profesionalnog razvoja, obrađene su dvije reprezentativne pokrajine: Sjeverna Rajna-Vestfalija i Baden-Württemberg. U Hrvatskoj je sustav centraliziran i sve odluke vezane uz sustav trajnog profesionalnog razvoja u nadležnosti su Ministarstva znanosti i obrazovanja u Zagrebu. U njemačkoj pokrajini Sjeverna Rajna-Vestfalija nadležno je Ministarstvo škole i obrazovanja u Düsseldorfu, a u pokrajini Baden-Württemberg Ministarstvo za kulturu, mlade i sport u Stuttgartu. U obje zemlje postoje mnogi zakoni i pravilnici koji utvrđuju potrebu nastavnika za trajnim profesionalnim razvojem i dok je u Hrvatskoj ono precizno određeno, za Njemačku takvi podaci ne postoje. U Hrvatskoj su Agencija za odgoj i obrazovanje i Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih glavni akteri prilikom organiziranja programa trajnog profesionalnog razvoja. Sjeverna Rajna-Vestfalija organizirala je 53 tima za kompetencije, a u Baden-Württembergu osnovan je Centar za kvalitetu škole i obrazovanje nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija