Pregled bibliografske jedinice broj: 1275029
Usporedba provedbe državne mature u Hrvatskoj i Švicarskoj
Usporedba provedbe državne mature u Hrvatskoj i Švicarskoj, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar, Hrvatska
CROSBI ID: 1275029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba provedbe državne mature u Hrvatskoj i Švicarskoj
(The Comparison of Implementation of the State Graduation (Matura) in Croatia and Switzerland)
Autori
Zelić, Nada
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar, Hrvatska
Datum
30.09
Godina
2020
Stranica
62
Mentor
Iveljić, Ana Marija
Ključne riječi
državna matura ; ispitni katalozi ; komparativna analiza ; Hrvatska ; Švicarska
(comparative analysis ; Croatia ; state graduation ; Switzerland ; test catalogues)
Sažetak
Državna matura se definira kao polaganje skupa ispita kojima učenici odnosno polaznici pristupaju po završetku svog srednjoškolskog obrazovanja. Polaganjem spomenutih ispita moguće je vrednovati učenikovo stečeno znanje, a uspješno položena državna matura podrazumijeva upis na željeni fakultet ako učenik želi nastaviti svoje daljnje obrazovanje. Cilj ovog diplomskog rada je usporedba provedbe državne mature između Hrvatske i Švicarske kako bi se ispitale i utvrdile sličnosti i razlike. U tu svrhu koristila se metoda komparativne analize koja se upotrijebila pri usporedbi službenih dokumenata obiju zemalja, a koji su vezani uz samu provedbu, organizaciju te sadržaj ispitnih kataloga. Osim toga, korištene su tablice usporedbi kako bi iste bile što bolje i preglednije prikazane. Uz navedeno, dan je i osvrt na pandemiju u svijetu uzrokovanu COVIDOM-19 budući da je izazvala promjene i kada je riječ o samoj državnoj maturi. Usporedba je pokazala kako postoji više sličnosti nego razlika u provedbi državne mature u Hrvatskoj i Švicarskoj. Sličnosti se očituju kada je riječ o razinama, tijelu koje je zaduženo za samu provedbu, svrsi, ciljevima, dokazu o položenom ispitu, vremenu održavanja te nacionalnim manjinama dok se na razlike nailazi kada su u pitanju predmeti i broj istih koji se polažu, vrste ispita, plaćanje naknade te ocjenjivanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija