Pregled bibliografske jedinice broj: 1275026
Pedagoške implikacije pristupa Paula Freirea
Pedagoške implikacije pristupa Paula Freirea, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar, Hrvatska
CROSBI ID: 1275026 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoške implikacije pristupa Paula Freirea
(The Pedagogical Implications of Paul Freire's Approach)
Autori
Fumić, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar, Hrvatska
Datum
10.03
Godina
2021
Stranica
72
Mentor
Iveljić, Ana Marija
Ključne riječi
kampanje opismenjivanja ; koncept osvješćivanja ; kritička pedagogija ; Paulo Freire ; Pedagogija obespravljenih ; pedagoške implikacije
(conscientization ; critical pedagogy ; literacy campaigns ; Paulo Freire ; Pedagogy of the Oppressed)
Sažetak
U ovom diplomskom radu obrađuje se pristup brazilskoga pedagoga, andragoga, filozofa i aktivista Paula Freirea, najpoznatijeg po konceptu konscijentizacije – osvješćivanja te po kampanjama opismenjivanja nepismenih odraslih ljudi koje je provodio diljem svijeta. Obzirom na Freireov velik utjecaj na utemeljenje i razvoj kritičke pedagogije, početak rada donosi pregled razvoja kritičke pedagogije pod utjecajem kritičke teorije. Nakon toga slijedi prikaz društveno-povijesnog konteksta 20. stoljeća koji je snažno utjecao na Freirea. Političke i društvene događaje u Brazilu tog razdoblja nužno je uzeti u obzir kako bismo u potpunosti mogli shvatiti njegove pedagoške postavke i praktični rad. Središnji dio rada posvećen je teorijskim postavkama njegovog pristupa te implikacijama za pedagošku praksu. Temeljne ideje i postavke kojima su prožeta brojna Freireova djela, kao što su povezanost politike i obrazovanja, manipulacija, dijalog, ljubav i stalno preosmišljavanje, za potrebe ovog rada prikazane su u tematskim kategorijama. Posljednja tri poglavlja rada donose primjere primjene Freireovog pristupa u svijetu, prikaz njegove ostavštine i značaja, neke od trenutno aktivnih projekata i inicijativa te kritike koje su tijekom vremena kritičari iznosili na njegov cjelokupan rad.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija