Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1275026

Pedagoške implikacije pristupa Paula Freirea


Fumić, Matea
Pedagoške implikacije pristupa Paula Freirea, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar, Hrvatska


CROSBI ID: 1275026 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pedagoške implikacije pristupa Paula Freirea
(The Pedagogical Implications of Paul Freire's Approach)

Autori
Fumić, Matea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za pedagogiju

Mjesto
Zadar, Hrvatska

Datum
10.03

Godina
2021

Stranica
72

Mentor
Iveljić, Ana Marija

Ključne riječi
kampanje opismenjivanja ; koncept osvješćivanja ; kritička pedagogija ; Paulo Freire ; Pedagogija obespravljenih ; pedagoške implikacije
(conscientization ; critical pedagogy ; literacy campaigns ; Paulo Freire ; Pedagogy of the Oppressed)

Sažetak
U ovom diplomskom radu obrađuje se pristup brazilskoga pedagoga, andragoga, filozofa i aktivista Paula Freirea, najpoznatijeg po konceptu konscijentizacije – osvješćivanja te po kampanjama opismenjivanja nepismenih odraslih ljudi koje je provodio diljem svijeta. Obzirom na Freireov velik utjecaj na utemeljenje i razvoj kritičke pedagogije, početak rada donosi pregled razvoja kritičke pedagogije pod utjecajem kritičke teorije. Nakon toga slijedi prikaz društveno-povijesnog konteksta 20. stoljeća koji je snažno utjecao na Freirea. Političke i društvene događaje u Brazilu tog razdoblja nužno je uzeti u obzir kako bismo u potpunosti mogli shvatiti njegove pedagoške postavke i praktični rad. Središnji dio rada posvećen je teorijskim postavkama njegovog pristupa te implikacijama za pedagošku praksu. Temeljne ideje i postavke kojima su prožeta brojna Freireova djela, kao što su povezanost politike i obrazovanja, manipulacija, dijalog, ljubav i stalno preosmišljavanje, za potrebe ovog rada prikazane su u tematskim kategorijama. Posljednja tri poglavlja rada donose primjere primjene Freireovog pristupa u svijetu, prikaz njegove ostavštine i značaja, neke od trenutno aktivnih projekata i inicijativa te kritike koje su tijekom vremena kritičari iznosili na njegov cjelokupan rad.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Ana Marija Iveljić (mentor)

Citiraj ovu publikaciju:

Fumić, Matea
Pedagoške implikacije pristupa Paula Freirea, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar, Hrvatska
Fumić, M. (2021) 'Pedagoške implikacije pristupa Paula Freirea', diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar, Hrvatska.
@phdthesis{phdthesis, author = {Fumi\'{c}, Matea}, year = {2021}, pages = {72}, keywords = {kampanje opismenjivanja, koncept osvje\v{s}\'{c}ivanja, kriti\v{c}ka pedagogija, Paulo Freire, Pedagogija obespravljenih, pedago\v{s}ke implikacije}, title = {Pedago\v{s}ke implikacije pristupa Paula Freirea}, keyword = {kampanje opismenjivanja, koncept osvje\v{s}\'{c}ivanja, kriti\v{c}ka pedagogija, Paulo Freire, Pedagogija obespravljenih, pedago\v{s}ke implikacije}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Fumi\'{c}, Matea}, year = {2021}, pages = {72}, keywords = {conscientization, critical pedagogy, literacy campaigns, Paulo Freire, Pedagogy of the Oppressed}, title = {The Pedagogical Implications of Paul Freire's Approach}, keyword = {conscientization, critical pedagogy, literacy campaigns, Paulo Freire, Pedagogy of the Oppressed}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font