Pregled bibliografske jedinice broj: 1275023
Komparativna analiza najbolje rangiranih sveučilišta Hrvatske i Sjedinjenih Američkih Država
Komparativna analiza najbolje rangiranih sveučilišta Hrvatske i Sjedinjenih Američkih Država, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar, Hrvatska
CROSBI ID: 1275023 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparativna analiza najbolje rangiranih sveučilišta Hrvatske i Sjedinjenih Američkih Država
(Comparative Analysis of the Top-Rated Universities in Croatia Versus the United States of America)
Autori
Peras, Silvija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar, Hrvatska
Datum
07.02
Godina
2021
Stranica
45
Mentor
Iveljić, Ana Marija
Ključne riječi
Harvard ; Hrvatska ; komparacija ; QS ljestvica ; Sjedinjene Američke Države ; Stanford ; Sveučilište u Rijeci ; Sveučilište u Zagrebu ; visoko obrazovanje
(comparison ; Croatia ; Harvard ; higher education ; QS ranking ; Stanford ; United States of America ; University of Rijeka ; University of Zagreb)
Sažetak
Diplomski rad daje prikaz usporedbe najboljih visokoškolskih ustanova na području SAD-a i Hrvatske. QS ljestvica koja rangira najbolja sveučilišta u svijetu korištena je kako bi se izdvojile najbolje visokoškolske ustanove. U svrhu usporedbe odabrana su četiri sveučilišta koja se nalaze na spomenutoj rang-ljestvici – Sveučilište u Zagrebu i Sveučilište u Rijeci – koja djeluju u Hrvatskoj te američka sveučilišta Stanford i Harvard. Komparacija sveučilišta temelji se na pet kriterija koja detaljnije analiziraju rad sveučilišta s obzirom na čimbenike na temelju kojih ih pristupnici biraju. Pritom je uspoređen rad sveučilišta s obzirom na školarine, mogućnost zapošljavanja diplomiranih studenata, znanstveni odjek, akademsku reputaciju te zahtjev i postupak upisa na određena sveučilišta. Tijekom usporedbe uzet je u obzir socioekonomski kontekst država u kojima se nalaze visokoškolske ustanove kako bi se dobila šira slika visokog obrazovanja u odabranim područjima. Američka sveučilišta dominiraju svjetskim listama poput QS ljestvice te je primjetno da su njihova najviše rangirana sveučilišta upravo privatnoga tipa i vode se poput privatnih tvrtki. Osim toga, njihov je rad podređen težnji za boljim rangiranjem na svjetskim listama. Hrvatska sveučilišta, iako starija od američkih, na listama su u manjini te je vidljivo da još teže dostizanju europskih standarda. Sveučilišta koja se nalaze na QS ljestvici javna su i time uživaju manje autonomije u usporedbi sa sveučilištima SAD-a.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija