Pregled bibliografske jedinice broj: 1275020
Pedagoški opus Davorina Trstenjaka i njegov utjecaj na pedagogiju 20. stoljeća
Pedagoški opus Davorina Trstenjaka i njegov utjecaj na pedagogiju 20. stoljeća, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar, Hrvatska
CROSBI ID: 1275020 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoški opus Davorina Trstenjaka i njegov utjecaj na pedagogiju 20. stoljeća
(Pedagogical Opus of Davorin Trstenjak and his Influence on Pedagogy in the 20th Century)
Autori
Cmrečak, Jura
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar, Hrvatska
Datum
30.09
Godina
2020
Stranica
63
Mentor
Iveljić, Ana Marija
Ključne riječi
Kulturni uzgajatelji ; Mladi učitelj ; Slobodna škola ; Uzgoj čovjeka ; Zreo učitelj
(Autonomous School ; Cultural Educators ; Mature Teacher ; Upbringing of a Human Being ; Young Teacher)
Sažetak
Davorin Trstenjak je hrvatski pedagog i učitelj koji je djelovao u 19. i 20. stoljeću. Za vrijeme svojeg prosvjetnog rada piše knjige, većina od kojih je analizirano u ovom radu. Knjige koje su analizirane i dekonstruirane su: Mladi učitelj, Zreo učitelj, Slobodna škola, Uzgoj čovjeka, Kulturni uzgajatelji i Darvinizam u uzgoju. S pomoću ovih knjiga pokušava se ustanoviti na kako autor vidi školstvo i obrazovno-odgojne procese i na koji ih način nastoji poboljšati. Svaka od knjiga ima svoje posebnosti koje su opisane, ali najveću pedagogijsku vrijednost imaju knjige Mladi učitelj i Zreo učitelj jer daju konkretne didaktične upute čitatelju. Slobodna škola je iznimno važna knjiga jer se bavi autonomijom škole i naglašavaju se negativni elementi i faktori koji nisu povoljni za razvoj obrazovanja. Specifičnosti Kulturnih uzgajatelja, Uzgoja čovjeka i Darvinizma u uzgoju su širina i broj tema kojima se autor bavi, a da nisu isključivo pedagoške. Sve navedene knjige imaju sličnosti koje su izdvojene, s pomoću njih će se zaključiti koja su osnovna polazišta Trstenjakovog rada i za kakvo se školstvo zalagao. Spominju se i drugi filozofi, pedagozi i pisci koji su utjecali na djelovanje i razmišljanje autora. Autor je imao utjecaja na školstvo više načina, posebice u obrazovnome i odgojnome aspektu. Njegova djela se prikazuju, analiziraju, opisuju i s pomoću njih se uspostavlja kakav je Trstenjak bio učitelj i pedagog. Njegov je utjecaj vidljiv u modernizaciji školstva, odvajanju školstva od Crkve i uvođenju progresivnih ideja, koje se zasnivaju na činjenici da se osoba odgaja zbog nje same, ali i zbog njezine okoline.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija