Pregled bibliografske jedinice broj: 1275015
Informalno učenje stranog jezika i studentska mobilnost
Informalno učenje stranog jezika i studentska mobilnost, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar, Hrvatska
CROSBI ID: 1275015 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informalno učenje stranog jezika i studentska mobilnost
(Informal Foreign Language Learning and Student Mobility)
Autori
Puzar, Natalija Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar, Hrvatska
Datum
13.10
Godina
2020
Stranica
76
Mentor
Iveljić, Ana Marija
Ključne riječi
informalno učenje ; intervju ; teorije učenja ; učenje stranog jezika ; studentska mobilnost
(foreign language learning ; informal learning ; interview ; learning theories ; student mobility)
Sažetak
Prvi dio diplomskog rada pojašnjava definiciju cjeloživotnog učenja prema konceptima različitih međunarodnih organizacija zaduženih za razvoj obrazovanja poput OECD-a, UNESCO-a i Vijeća Europe. Osim toga, analizom i radom na dokumentaciji opisuju se početci razvoja cjeloživotnog obrazovanja te se objašnjavaju pojmovi poput: formalnog, neformalnog i informalnog obrazovanja. Pojam cjeloživotnog obrazovanja i pojam cjeloživotnog učenja postali su poznati 1970.godine te iako djeluju kao istoznačnice, važno je naglasiti razliku između ta dva pojma. Cjeloživotno obrazovanje podrazumijeva organizirane oblike učenja unutar obrazovnih institucija dok se cjeloživotno učenje odnosi na svaki nenamjeran oblik učenja u čovjekovoj svakodnevici. U radu se stavlja naglasak na informalni oblik učenja odnosno na nenamjerne oblike učenja i spontanog stjecanja znanja u slobodnom vremenu pojedinca, izvannastavnim aktivnostima, hobijima i slično. Teorijski dio rada završava prikazom početaka razvoja studentske mobilnosti i najpoznatijih programa za razmjenu studenata poput Ceepusa i Erasmus + programa. Drugi dio rada sadrži metodologiju istraživanja te interpretaciju i analizu rezultata. Cilj istraživanja bio je istražiti na koji način je informalno učenje prisutno kod učenja stranog jezika tijekom studentske mobilnosti te kako informalna okruženja na studentskoj mobilnost utječu na informalno učenje stranog jezika kod studenata. Polustrukturiranim intervjuom deset ispitanika dobiveni su rezultati iz kojih se zaključuje kako se tijekom studentske mobilnosti u informalnim okruženjima najviše razvijaju lingvističke vještine govora i slušanja, obogaćivanje vokabulara te tečnost govora stranog jezika. Ispitanici na studentskoj mobilnosti bili su u stalnom kontaktu sa stranim jezikom te su se morali služiti istim prilikom obavljanja svakodnevnih aktivnosti poput odlaska u trgovinu i rješavanja administracije. Ispitanici su istaknuli kako je studentska mobilnost najviše utjecala na razvoj samostalnosti, odgovornosti i kritičkog razmišljanja te vjeruju kako će im studijski boravak u inozemstvu povećati šanse za budućim zaposlenjem. Što se tiče same studentske mobilnosti, navode kako ima više prednosti nego nedostataka te bi svakome preporučili odlazak na istu. Zaključilo se kako je studentska mobilnost jedan od najboljih načina stjecanja znanja o stranom jeziku te su uglavnom zadovoljni kako su iskoristili informalno okruženje za učenje stranog jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija