Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1274948

Pregled i analiza kritika koncepta cjeloživotnog obrazovanja


(Studij pedagogije, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovin) Lukenda, Anita; Iveljić, Ana Marija
Pregled i analiza kritika koncepta cjeloživotnog obrazovanja // Acta Iadertina, 19 (2022), 2; 205-224 doi:10.15291/ai.4146 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1274948 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pregled i analiza kritika koncepta cjeloživotnog obrazovanja
(Review and Analysis of Criticism of the Concept of Lifelong Education)

Autori
Lukenda, Anita ; Iveljić, Ana Marija

Kolaboracija
Studij pedagogije, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovin

Izvornik
Acta Iadertina (1849-1243) 19 (2022), 2; 205-224

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
analitička filozofija odgoja i obrazovanja ; cjeloživotno učenje ; kritička pedagogija ; UNESCO
(analytical philosophy of education ; critical pedagogy ; lifelong learning ; UNESCO)

Sažetak
Cilj rada usmjeren je pregledu i analizi kritika upućenih konceptu cjeloživotnog obrazovanja razvijenog u okrilju UNESCO-a, a odnosi se na njegovu prvu razvojnu fazu tijekom 1970-ih godina. Radom na dokumentaciji izdvojene su kritike koje su se prvenstveno odnosile na teorijska promišljanja o konceptu i iz kojeg do izražaja dolaze obilježja kao što su (ne)jasna definicija cjeloživotnog obrazovanja, uključivanje neintencionalnih oblika učenja, uloga nastavnika u ostvarivanju koncepta i sl. Pregled kritika koncepta temelji se ponajprije na stajalištima predstavnika radikalne kritike, potom i na kritikama pripadnika analitičke filozofije odgoja i obrazovanja. Posljedično se iznose odgovori na iskazane kritike, a koje su dali zagovornici koncepta cjeloživotnog obrazovanja. U svrhu postizanja što objektivnijeg pregleda i analize kritika izdvojene su i kritike koncepta cjeloživotnog obrazovanja autora, koji su ujedno bili i njegovi zagovornici. Radikalna stajališta o ostvarenju cjeloživotnog obrazovanja unutar okvira sustava, kao i tvrdnje predstavnika filozofije odgoja i obrazovanja o proizvoljnom definiranju i shvaćanju koncepta, potaknula su daljnja propitivanja o razradi koncepta kako bi se u odgojno-obrazovnom diskursu postigla što viša razina suglasnosti i zajedničko razumijevanje ciljeva, a posljedično i smjer djelovanja u svrhu njegove implementacije. To nije moguće bez uvažavanja postojećih obilježja nacionalnih sustava odgoja i obrazovanja kojima bi krajnji cilj trebao biti stvaranje pretpostavki za odgovaranje na obrazovne potrebe svakog pojedinca, što je zapravo odraz humanističkog podrijetla koncepta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Ana Marija Iveljić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

(Studij pedagogije, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovin) Lukenda, Anita; Iveljić, Ana Marija
Pregled i analiza kritika koncepta cjeloživotnog obrazovanja // Acta Iadertina, 19 (2022), 2; 205-224 doi:10.15291/ai.4146 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
(Studij pedagogije, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovin) (Studij pedagogije, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovin) Lukenda, Anita & Iveljić, A. (2022) Pregled i analiza kritika koncepta cjeloživotnog obrazovanja. Acta Iadertina, 19 (2), 205-224 doi:10.15291/ai.4146.
@article{article, author = {Lukenda, Anita and Ivelji\'{c}, Ana Marija}, year = {2022}, pages = {205-224}, DOI = {10.15291/ai.4146}, keywords = {analiti\v{c}ka filozofija odgoja i obrazovanja, cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, kriti\v{c}ka pedagogija, UNESCO}, journal = {Acta Iadertina}, doi = {10.15291/ai.4146}, volume = {19}, number = {2}, issn = {1849-1243}, title = {Pregled i analiza kritika koncepta cjelo\v{z}ivotnog obrazovanja}, keyword = {analiti\v{c}ka filozofija odgoja i obrazovanja, cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, kriti\v{c}ka pedagogija, UNESCO} }
@article{article, author = {Lukenda, Anita and Ivelji\'{c}, Ana Marija}, year = {2022}, pages = {205-224}, DOI = {10.15291/ai.4146}, keywords = {analytical philosophy of education, critical pedagogy, lifelong learning, UNESCO}, journal = {Acta Iadertina}, doi = {10.15291/ai.4146}, volume = {19}, number = {2}, issn = {1849-1243}, title = {Review and Analysis of Criticism of the Concept of Lifelong Education}, keyword = {analytical philosophy of education, critical pedagogy, lifelong learning, UNESCO} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font