Pregled bibliografske jedinice broj: 1274884
Školstvo u Bibinjama za austrijske uprave
Školstvo u Bibinjama za austrijske uprave // Bibinje / Bralić, Ante ; Gverić, Ante (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru ; Općina Bibinje ; Ogranak Matice hrvatske u Zadru, 2022. str. 618-625 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1274884 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školstvo u Bibinjama za austrijske uprave
(Schooling in Bibinje during the Austrian Administration)
Autori
Uglešić, Sanda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Bibinje
/ Bralić, Ante ; Gverić, Ante - Zadar : Sveučilište u Zadru ; Općina Bibinje ; Ogranak Matice hrvatske u Zadru, 2022, 618-625
ISBN
978-953-331-359-7
Skup
Znanstveni skup o Bibinjama
Mjesto i datum
Bibinje, Hrvatska, 27.04.2018. - 28.04.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Bibinje ; osnovnoškolsko obrazovanje ; pomoćna škola ; redovna pučka škola
(Bibinje ; elementary school education ; auxiliary school ; regular public school)
Sažetak
Prosvjetne prilike na zadarsklom području bile su uvjetovane promjenama koje su zahvatile pučkoškolsko obrazovanje Dalmacije, a koje su bile intenzivirane donošenjem školske regulative u drugoj polovici 19. stoljeća. Pozitivne posljedice takve djelatnosti počele su se u osnovnoškolskoj naobrazbi osijećati tijekom posljednja dva desetljeća 19. stoljeća kada su se s povećanjem broja škola počele mijenjati prosvjetne prilike u zaadarskom kotaru. Početak školskog obrazovanja u Bibinjama seže u godinu 1874. kada je započela s radom pomoćna škola koja je s manjim prekidima djelovala do godine 1891. Rješenje Pokrajinskog školskog vijeća godine 1891. osnovana je redovna škola koja je pokrenuta školske 1893./1894. kao mješovita pučka škola. Osnivanjem redovne škole započelo je novo razdoblje u razvoju osnovnog školstva u Bibinjama koje pratimo do kraja austrijske uprave, a aktivnosti koje su poduzimane pozitivno su se odražavale na obrazovne prilike u mjestu, odnosno na povećanje razine pismenosti domaćeg stanovništva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest