Pregled bibliografske jedinice broj: 1274736
Prikaz Došašća i Božića u hrvatskome tisku: komparativna analiza sadržaja
Prikaz Došašća i Božića u hrvatskome tisku: komparativna analiza sadržaja // Forum studenata „Teologija u interdisciplinarnom dijalogu“
Split, Hrvatska, 2018. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1274736 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prikaz Došašća i Božića u hrvatskome tisku:
komparativna analiza sadržaja
(The representation od Advent and Christmass in
Croatian print media: a comparative content analysis)
Autori
Kilijan, Hana ; Novoselac, Veronika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Forum studenata „Teologija u interdisciplinarnom dijalogu“
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 24.03.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Božić ; došašće ; Katolička Crkva ; komercijalizacija ; tisak ; vrijednosti
(Christmas ; advent ; Catholic Church ; commercialization ; press ; values)
Sažetak
Društveni je fenomen medija široko, plodonosno i relevantno istraživačko područje. Naime, kako je njihova svrha mnogostruka, mediji su i »odraz«, ali i glavni pokretači i usmjeravatelji društva. Budući da se stanovništvo Hrvatske deklarira kao većinski katoličko, Katolička Crkva, najveća i najbrojnija vjerska zajednica u Hrvatskoj, sastavni je dio hrvatskoga društva te posljedično i hrvatskoga medijskog prostora. Iz crkvene perspektive došašće i Božić sveta su vremena liturgijske godine, čiji su tradicijski običaji svojevrstan društveni odraz podložan promjenama. Ne čudi stoga što su – u kontekstu trenda komercijalizacije suvremene javne sfere – i ta vremena, po općem uvjerenju, također zahvaćena tim trendom. Cilj je ovoga rada, na temelju komparativne analize sadržaja tiska s nacionalnom i regionalnom pokrivenošću od 3. do 31. prosinca 2017., odgovoriti na istraživačko pitanje o mjeri u kojoj sadržaji koji se odnose na došašće i Božić potvrđuju ili opovrgavaju tezu o komercijalizaciji i posvjetovnjenju za kršćane »svetoga« vremena priprave i slavlja otajstva utjelovljenja odnosno Isusova rođenja te ima li razlike u medijskom pristupu navedenim temama u tisku s nacionalnom i regionalnom pokrivenošću. Temeljni je cilj ovoga rada, na temelju provedenoga istraživanja, ispitati, a zatim i utvrditi način predstavljanja, zastupljenost tema, sadržaja i stajališta vezanih uz došašće i Božić te oblike njihove prezentacije u analiziranom hrvatskom tisku. Glavni je znanstveni doprinos ovoga rada dubinsko razumijevanje konteksta medijskih objava o došašću i Božiću u hrvatskom tisku na nacionalnoj i regionalnoj razini te njihova komparativna analiza koja u Hrvatskoj u ovakvom obliku još nije napravljena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb