Pregled bibliografske jedinice broj: 1274384
Biti medijski pismen u Hrvatskoj: karakteristike i odabrane dimenzije medijske pismenosti
Biti medijski pismen u Hrvatskoj: karakteristike i odabrane dimenzije medijske pismenosti // IX. Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva. Hrvatska: Podvojeno društvo? Sociološki prilozi raspravi / Inga Tomić-Koludrović, Mirko Petrić, Marko Marelić, Mirela Bilandžić (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo, 2023. str. 80-80 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1274384 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Biti medijski pismen u Hrvatskoj: karakteristike i
odabrane dimenzije medijske pismenosti
Autori
Bilić, Paško ; Brajdić Vuković, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
IX. Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva. Hrvatska: Podvojeno društvo? Sociološki prilozi raspravi
/ Inga Tomić-Koludrović, Mirko Petrić, Marko Marelić, Mirela Bilandžić - Zagreb : Hrvatsko sociološko društvo, 2023, 80-80
ISBN
978-953-8070-23-5
Skup
IX. Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 19.05.2023. - 20.05.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
društvena praksa, medijska pismenost, kritičko mišljenje, tehničke kompetencije, proizvodnja sadržaja
Sažetak
U ovom izlaganju medijsku pismenost promatramo kroz prizmu teorija društvene prakse (Reckwitz, 2002 ; Schatzki, 2001a, 2016), novih istraživanja pismenosti (Gee, 2015 ; Street, 1985, 2003) i kritičke medijske pismenosti (Cappello, 2017 ; Kellner & Share, 2019). Koristimo odabrane dimenzije provjerenih instrumenata kao što su News literacy scale (Vraga i dr., 2013) i Internet skills survey (van Deursen et al., 2016). Medijsku pismenost interpretiramo kao društvenu praksu koja se sastoji od dimenzija kritičkog mišljenja, proizvodnje sadržaja i tehničkih vještina. Tri su dimenzije operacionalizirane u aditivne ljestvice kritičke percepcije tradicionalnih medija (KPTM), kritičke percepcije digitalnih alata (KPDA), društvene uključivosti u medijima (DUM), proizvodnje sadržaja (PS) i vještina pretraživanja internetskih informacija (PII). Rezultati istraživanja provedenog na uzorku punoljetnih hrvatskih građana (N=1033) pokazuju da je dob glavni prediktor za sve ljestvice. Odnos između skala pokazuje pozitivnu korelaciju između KPTM, KPDA i DUM. U isto vrijeme, KPTM, KPDA i DUM su u negativnoj korelaciji s PII-om. Oni manje vješti u internetskom pretraživanju manje su kritični prema tradicionalnim medijima i digitalnim alatima i manje su uvjereni da mediji trebaju pokrivati pitanja socijalne pravednosti. Također, biti vještiji u proizvodnji sadržaja ne podrazumijeva nikakav drugi odnos, samo onaj koji se odnosi na negativnu povezanost s nedostatkom PII-a.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za razvoj i međunarodne odnose