Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1274384

Biti medijski pismen u Hrvatskoj: karakteristike i odabrane dimenzije medijske pismenosti


Bilić, Paško; Brajdić Vuković, Marija
Biti medijski pismen u Hrvatskoj: karakteristike i odabrane dimenzije medijske pismenosti // IX. Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva. Hrvatska: Podvojeno društvo? Sociološki prilozi raspravi / Inga Tomić-Koludrović, Mirko Petrić, Marko Marelić, Mirela Bilandžić (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo, 2023. str. 80-80 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1274384 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Biti medijski pismen u Hrvatskoj: karakteristike i odabrane dimenzije medijske pismenosti

Autori
Bilić, Paško ; Brajdić Vuković, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
IX. Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva. Hrvatska: Podvojeno društvo? Sociološki prilozi raspravi / Inga Tomić-Koludrović, Mirko Petrić, Marko Marelić, Mirela Bilandžić - Zagreb : Hrvatsko sociološko društvo, 2023, 80-80

ISBN
978-953-8070-23-5

Skup
IX. Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 19.05.2023. - 20.05.2023

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
društvena praksa, medijska pismenost, kritičko mišljenje, tehničke kompetencije, proizvodnja sadržaja

Sažetak
U ovom izlaganju medijsku pismenost promatramo kroz prizmu teorija društvene prakse (Reckwitz, 2002 ; Schatzki, 2001a, 2016), novih istraživanja pismenosti (Gee, 2015 ; Street, 1985, 2003) i kritičke medijske pismenosti (Cappello, 2017 ; Kellner & Share, 2019). Koristimo odabrane dimenzije provjerenih instrumenata kao što su News literacy scale (Vraga i dr., 2013) i Internet skills survey (van Deursen et al., 2016). Medijsku pismenost interpretiramo kao društvenu praksu koja se sastoji od dimenzija kritičkog mišljenja, proizvodnje sadržaja i tehničkih vještina. Tri su dimenzije operacionalizirane u aditivne ljestvice kritičke percepcije tradicionalnih medija (KPTM), kritičke percepcije digitalnih alata (KPDA), društvene uključivosti u medijima (DUM), proizvodnje sadržaja (PS) i vještina pretraživanja internetskih informacija (PII). Rezultati istraživanja provedenog na uzorku punoljetnih hrvatskih građana (N=1033) pokazuju da je dob glavni prediktor za sve ljestvice. Odnos između skala pokazuje pozitivnu korelaciju između KPTM, KPDA i DUM. U isto vrijeme, KPTM, KPDA i DUM su u negativnoj korelaciji s PII-om. Oni manje vješti u internetskom pretraživanju manje su kritični prema tradicionalnim medijima i digitalnim alatima i manje su uvjereni da mediji trebaju pokrivati pitanja socijalne pravednosti. Također, biti vještiji u proizvodnji sadržaja ne podrazumijeva nikakav drugi odnos, samo onaj koji se odnosi na negativnu povezanost s nedostatkom PII-a.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut za razvoj i međunarodne odnose

Profili:

Avatar Url Marija Brajdić Vuković (autor)

Avatar Url Pasko Bilic (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bilić, Paško; Brajdić Vuković, Marija
Biti medijski pismen u Hrvatskoj: karakteristike i odabrane dimenzije medijske pismenosti // IX. Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva. Hrvatska: Podvojeno društvo? Sociološki prilozi raspravi / Inga Tomić-Koludrović, Mirko Petrić, Marko Marelić, Mirela Bilandžić (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo, 2023. str. 80-80 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Bilić, P. & Brajdić Vuković, M. (2023) Biti medijski pismen u Hrvatskoj: karakteristike i odabrane dimenzije medijske pismenosti. U: Inga Tomić-Koludrović, Mirko Petrić, Marko Marelić, Mirela Bilandžić (ur.)IX. Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva. Hrvatska: Podvojeno društvo? Sociološki prilozi raspravi.
@article{article, author = {Bili\'{c}, Pa\v{s}ko and Brajdi\'{c} Vukovi\'{c}, Marija}, year = {2023}, pages = {80-80}, keywords = {dru\v{s}tvena praksa, medijska pismenost, kriti\v{c}ko mi\v{s}ljenje, tehni\v{c}ke kompetencije, proizvodnja sadr\v{z}aja}, isbn = {978-953-8070-23-5}, title = {Biti medijski pismen u Hrvatskoj: karakteristike i odabrane dimenzije medijske pismenosti}, keyword = {dru\v{s}tvena praksa, medijska pismenost, kriti\v{c}ko mi\v{s}ljenje, tehni\v{c}ke kompetencije, proizvodnja sadr\v{z}aja}, publisher = {Hrvatsko sociolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bili\'{c}, Pa\v{s}ko and Brajdi\'{c} Vukovi\'{c}, Marija}, year = {2023}, pages = {80-80}, keywords = {dru\v{s}tvena praksa, medijska pismenost, kriti\v{c}ko mi\v{s}ljenje, tehni\v{c}ke kompetencije, proizvodnja sadr\v{z}aja}, isbn = {978-953-8070-23-5}, title = {Biti medijski pismen u Hrvatskoj: karakteristike i odabrane dimenzije medijske pismenosti}, keyword = {dru\v{s}tvena praksa, medijska pismenost, kriti\v{c}ko mi\v{s}ljenje, tehni\v{c}ke kompetencije, proizvodnja sadr\v{z}aja}, publisher = {Hrvatsko sociolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font