Pregled bibliografske jedinice broj: 1274312
MENTORIRANJE STUDENATA SESTRINSTVA I ODGOJITELJSKOG STUDIJA TIJEKOM PANDEMIJE BOLESTI COVID-19
MENTORIRANJE STUDENATA SESTRINSTVA I ODGOJITELJSKOG STUDIJA TIJEKOM PANDEMIJE BOLESTI COVID-19 // Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja? / Zovko, Anita ; Vukelić Nena ; Miočić Ivana (ur.).
Rijeka: Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, 2022. str. 415-429
CROSBI ID: 1274312 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
MENTORIRANJE STUDENATA SESTRINSTVA I ODGOJITELJSKOG
STUDIJA TIJEKOM PANDEMIJE BOLESTI COVID-19
(MENTORING OF NURSING AND EDUCATION STUDENTS
DURING THE PANDEMIC OF THE COVID-19 DISEASE)
Autori
Neuberg, Marijana ; Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Špoljarić, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja?
Urednik/ci
Zovko, Anita ; Vukelić Nena ; Miočić Ivana
Izdavač
Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet
Grad
Rijeka
Godina
2022
Raspon stranica
415-429
ISBN
978-953-361-080-1
Ključne riječi
mentori ; mentorirani ; mentorska podrška ; profesionalni model ; vježbovna nastava
(mentors ; mentored ; mentoring support ; professional model ; practical education)
Sažetak
Mentorstvo se definira kao kompleksan proces između mentora (profesionalca u određenom području) i mentoriranog (studenta) tijekom inicijalnog obrazovanja, ali i poslije, tijekom profesionalnog razvoja. Osobito je važna uloga mentora u inicijalnom obrazovanju tijekom vježbovne nastave. Pandemija bolesti Covid-19 rezultirala je promjenama u organizaciji nastave te je nastava organizirana u mrežnom okruženju, na daljinu. Posljedično, mentori su trebali promijeniti način mentoriranja studenata i osmisliti način izvođenja vježbovne nastave u novonastalim uvjetima. Moguće je da je to rezultiralo promjenama u zadovoljstvu mentorskom podrškom. Provedeno je istraživanje kojem je cilj bio ispitati percepciju studenata sestrinstva i studenata odgojiteljskih studija o mentorskoj podršci za vrijeme studija, njihovo zadovoljstvo mentorskom podrškom za vrijeme pandemije bolesti Covid-19 te utvrditi postoje li razlike s obzirom na studij koji pohađaju. U istraživanju je sudjelovalo 245 studenata, od čega 163 studenata sestrinstva (N1 = 163) i 82 studenata odgojiteljskog studija (N2 =82). Istraživanje je provedeno pomoću upitnika College Student Mentoring Scale (CSMS) (Crisp, 2009). Rezultati istraživanja pokazali su kako postoji statistički značajna razlika u percepciji mentorske podrške između studenata sestrinstva i odgojiteljskih studija. Studenti odgojiteljskog studija zadovoljniji su mentorskom podrškom tijekom pandemije Covid-19 za razliku od studenata sestrinstva. Istraživanjem je utvrđeno kako postoje razlike u procjenama studenata s obzirom na način studiranja (izvanredni i redoviti studij). Studenti redovitoga studija, za razliku od studenata izvanrednoga studija, procjenjuju kako imaju veću podršku mentora u stjecanju profesionalnih znanja i vještina, a mentori im predstavljaju bolji profesionalni model. Također procjenjuju kako su imali veću podršku mentora za trajanja pandemije bolesti Covid-19. Dobiveni rezultati ukazuju na potrebu obrazovanja mentora – putem inicijalnog obrazovanja, ali i putem programa cjeloživotnog učenja. Osiguravanje podrške mentorima može se tumačiti kao nužnost za osiguravanje kvalitete obrazovanja pripadnika profesija koji u svojem obrazovanju imaju vježbovnu nastavu i samim time ovise o mentorskoj podršci.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline), Biotehnologija u biomedicini (prirodno područje, biomedicina i zdravstvo, biotehničko područje)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište Sjever, Koprivnica