Pregled bibliografske jedinice broj: 1274269
Kultura škole kao pokazatelj kvalitete i učinkovitosti odgojno-obrazovne ustanove
Kultura škole kao pokazatelj kvalitete i učinkovitosti odgojno-obrazovne ustanove // 13. Dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice
Split, Hrvatska, 2023. str. 9-9 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1274269 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultura škole kao pokazatelj kvalitete i
učinkovitosti odgojno-obrazovne ustanove
(School culture as an indicator of the quality and
efficiency of an educational institution)
Autori
Ham, Emanuela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
13. Dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice
/ - , 2023, 9-9
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija 13. Dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 16.05.2023. - 17.05.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kvaliteta, kultura, suradnja, škola, učinkovitost
(quality, culture, cooperation, school, efficiency)
Sažetak
Kultura škole jedinstvena je za svaku odgojno- obrazovnu ustanovu. U literaturi se obično definira kao skup vrijednosti, normi, stavova i mišljenja, te djelovanja odgojno-obrazovnih djelatnika. Kontinuirano se mijenja i oblikuje ovisno o odgojno-obrazovnim djelatnicima, odnosno njihovim pogledima na život i svijet uopće, prevladavajućim stavovima, mišljenjima, vrijednostima i postupcima, te međuljudskim i profesionalnim odnosima. Kultura škole ujedno je jedan od pokazatelja kvalitete i učinkovitosti odgojno-obrazovne ustanove. Istraživanja pokazuju da pozitivna kultura škole pozitivno korelira s obrazovnim postignućima učenika te zadovoljstvom, učinkovitošću i osjećajem predanosti poslu učitelja. Odgojno-obrazovne ustanove koje potiču kolegijalno radno okruženje i suradničke odnose, ugodno fizičko okruženje, koje pokazuju povjerenje u profesionalnost učitelja, izgrađuju pozitivnu kulturu škole i time utječu na kvalitetu škole. Upravo su kolegijalnost, solidarnost, međusobna potpora i povjerenje te suradnja ono što čini temelj kvalitetnih profesionalnih međuljudskih odnosa u odgojno-obrazovnoj ustanovi. Svrha rada je razmotriti značaj kulture škole za odgojno-obrazovne djelatnike i njenu ulogu u kvaliteti i učinkovitosti odgojno-obrazovne ustanove. Kritičkim pristupom navedenoj problematici, u radu su prikazani znanstveni pogledi vezani za kulturu škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo, Osijek
Profili:
Emanuela Ham
(autor)