Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1274217

Kroskurikularno povezivanje kao interdisciplinarni most između likovnog i drugih područja


Huzjak, Miroslav
Kroskurikularno povezivanje kao interdisciplinarni most između likovnog i drugih područja // Perspektive umetničkog obrazovanja – refleksije i ishodi / Joksimović, Aleksandra ; Škorc, Bojana ; Bosnar, Maja (ur.).
Beograd: Fakultet likovnih umetnosti, Beograd, 2022. str. 6-19 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 1274217 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kroskurikularno povezivanje kao interdisciplinarni most između likovnog i drugih područja
(Cross-curricular connections as interdisciplinary bridge between art and other fields)

Autori
Huzjak, Miroslav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Perspektive umetničkog obrazovanja – refleksije i ishodi / Joksimović, Aleksandra ; Škorc, Bojana ; Bosnar, Maja - Beograd : Fakultet likovnih umetnosti, Beograd, 2022, 6-19

ISBN
978-86-88591-34-8

Skup
Perspektive umetničkog obrazovanja – refleksije i ishodi

Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 25.12.2021. - 26.12.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
likovna didaktika, transfer znanja, kroskurikularno povezivanje, interdisciplinarnost u nastavi
(visual art didactics, knowledge transfer, cross-curricular connection, interdisciplinarity in teaching)

Sažetak
Osim potrebe za analizom odnosno rastavljanjem opaženog, u obrazovanje je potrebno uključiti i sintezu, sastavljanje. U ovu je svrhu zamišljena međupredmetna korelacija, mogućnost da se na jednom školskom predmetu upoznaju pojmovi iz drugih školskih predmeta. Time se želi postići integrativni način poučavanja i transfer znanja. Međutim, upitno je: što je to što se integrira? Odnosno: što se uči na području likovne umjetnosti, da bi se to povezalo s drugim školskim predmetima? Vrlo je čest slučaj povezivanje na razini teme ili motiva na likovnom djelu, ali što kroz temu ili motiv učenik može naučiti o likovnosti? Vrijednost slike ne čini njezin naslov ili motiv, već način na koji je načinjena. Isto vrijedi i za glazbu, književnost, film, i uopće za sve umjetnosti. Obilježje je umjetničkog djela da u njemu izražajni sadržaj dominira nad tematskim sadržajem, pa bi upravo likovni sadržaj – likovni jezik – trebalo nekako integrirati s drugim nastavnim sadržajima. Rješenje za ovaj problem nudi lingvistička teorija strukturalizma, koja naglasak stavlja na strukturu, odnosno na zajedničku gramatiku različitih područja. Zvuk u glazbi i ploha na slici ne mogu se povezati, jer su suštinski različiti. Ali, posve je jednostavno povezati ritam u glazbi s ritmom ploha. Ritam, kao primjer zajedničke gramatike, omogućuje istovremeno poučavanje likovnog, kao i glazbenog sadržaja. Isto vrijedi i za druge sintagmatske primjere, kao što su ravnoteža, simetrija, kontrast, proporcije, omjeri i drugi. Zajednička gramatika stvara interdisciplinarne mostove, kojima treba što češće prelaziti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Miroslav Huzjak (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada flu.bg.ac.rs

Citiraj ovu publikaciju:

Huzjak, Miroslav
Kroskurikularno povezivanje kao interdisciplinarni most između likovnog i drugih područja // Perspektive umetničkog obrazovanja – refleksije i ishodi / Joksimović, Aleksandra ; Škorc, Bojana ; Bosnar, Maja (ur.).
Beograd: Fakultet likovnih umetnosti, Beograd, 2022. str. 6-19 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Huzjak, M. (2022) Kroskurikularno povezivanje kao interdisciplinarni most između likovnog i drugih područja. U: Joksimović, A., Škorc, B. & Bosnar, M. (ur.)Perspektive umetničkog obrazovanja – refleksije i ishodi.
@article{article, author = {Huzjak, Miroslav}, year = {2022}, pages = {6-19}, keywords = {likovna didaktika, transfer znanja, kroskurikularno povezivanje, interdisciplinarnost u nastavi}, isbn = {978-86-88591-34-8}, title = {Kroskurikularno povezivanje kao interdisciplinarni most izme\dju likovnog i drugih podru\v{c}ja}, keyword = {likovna didaktika, transfer znanja, kroskurikularno povezivanje, interdisciplinarnost u nastavi}, publisher = {Fakultet likovnih umetnosti, Beograd}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }
@article{article, author = {Huzjak, Miroslav}, year = {2022}, pages = {6-19}, keywords = {visual art didactics, knowledge transfer, cross-curricular connection, interdisciplinarity in teaching}, isbn = {978-86-88591-34-8}, title = {Cross-curricular connections as interdisciplinary bridge between art and other fields}, keyword = {visual art didactics, knowledge transfer, cross-curricular connection, interdisciplinarity in teaching}, publisher = {Fakultet likovnih umetnosti, Beograd}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font