Pregled bibliografske jedinice broj: 1274217
Kroskurikularno povezivanje kao interdisciplinarni most između likovnog i drugih područja
Kroskurikularno povezivanje kao interdisciplinarni most između likovnog i drugih područja // Perspektive umetničkog obrazovanja – refleksije i ishodi / Joksimović, Aleksandra ; Škorc, Bojana ; Bosnar, Maja (ur.).
Beograd: Fakultet likovnih umetnosti, Beograd, 2022. str. 6-19 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1274217 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kroskurikularno povezivanje kao interdisciplinarni
most između likovnog i drugih područja
(Cross-curricular connections as interdisciplinary
bridge between art and other fields)
Autori
Huzjak, Miroslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Perspektive umetničkog obrazovanja – refleksije i ishodi
/ Joksimović, Aleksandra ; Škorc, Bojana ; Bosnar, Maja - Beograd : Fakultet likovnih umetnosti, Beograd, 2022, 6-19
ISBN
978-86-88591-34-8
Skup
Perspektive umetničkog obrazovanja – refleksije i ishodi
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 25.12.2021. - 26.12.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
likovna didaktika, transfer znanja, kroskurikularno povezivanje, interdisciplinarnost u nastavi
(visual art didactics, knowledge transfer, cross-curricular connection, interdisciplinarity in teaching)
Sažetak
Osim potrebe za analizom odnosno rastavljanjem opaženog, u obrazovanje je potrebno uključiti i sintezu, sastavljanje. U ovu je svrhu zamišljena međupredmetna korelacija, mogućnost da se na jednom školskom predmetu upoznaju pojmovi iz drugih školskih predmeta. Time se želi postići integrativni način poučavanja i transfer znanja. Međutim, upitno je: što je to što se integrira? Odnosno: što se uči na području likovne umjetnosti, da bi se to povezalo s drugim školskim predmetima? Vrlo je čest slučaj povezivanje na razini teme ili motiva na likovnom djelu, ali što kroz temu ili motiv učenik može naučiti o likovnosti? Vrijednost slike ne čini njezin naslov ili motiv, već način na koji je načinjena. Isto vrijedi i za glazbu, književnost, film, i uopće za sve umjetnosti. Obilježje je umjetničkog djela da u njemu izražajni sadržaj dominira nad tematskim sadržajem, pa bi upravo likovni sadržaj – likovni jezik – trebalo nekako integrirati s drugim nastavnim sadržajima. Rješenje za ovaj problem nudi lingvistička teorija strukturalizma, koja naglasak stavlja na strukturu, odnosno na zajedničku gramatiku različitih područja. Zvuk u glazbi i ploha na slici ne mogu se povezati, jer su suštinski različiti. Ali, posve je jednostavno povezati ritam u glazbi s ritmom ploha. Ritam, kao primjer zajedničke gramatike, omogućuje istovremeno poučavanje likovnog, kao i glazbenog sadržaja. Isto vrijedi i za druge sintagmatske primjere, kao što su ravnoteža, simetrija, kontrast, proporcije, omjeri i drugi. Zajednička gramatika stvara interdisciplinarne mostove, kojima treba što češće prelaziti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb
Profili:
Miroslav Huzjak
(autor)