Pregled bibliografske jedinice broj: 1274196
Elementi istarsko-primorskog tonskog niza u dječjim pjesmama Nella Milottija
Elementi istarsko-primorskog tonskog niza u dječjim pjesmama Nella Milottija // Zbornik radova s 8. Međunarodnog muzikološkog skupa Iz istarske glazbene riznice: „Glazbe Jadrana – identitet, utjecaji i tradicije / Gortan Carlin, Ivana Paula ; Radić, Branko (ur.).
Novigrad: Katedra čakavskog sabora, 2019. str. 125-141 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1274196 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elementi istarsko-primorskog tonskog niza u dječjim
pjesmama Nella Milottija
(The elements of istro-kvarnerian tone sequence in
Nello Milottis childrens songs)
Autori
Radić, Branko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova s 8. Međunarodnog muzikološkog skupa Iz istarske glazbene riznice: „Glazbe Jadrana – identitet, utjecaji i tradicije
/ Gortan Carlin, Ivana Paula ; Radić, Branko - Novigrad : Katedra čakavskog sabora, 2019, 125-141
ISBN
978-953-95972-4-3
Skup
8. Međunarodni muzikološki skup Iz istarske glazbene riznice: „Glazbe Jadrana – identitet, utjecaji i tradicije“
Mjesto i datum
Novigrad, Hrvatska, 06.05.2016. - 07.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Folklor, modus, tonski niz, harmonija, kadenca
(Folklore, mode, tone sequence, harmony, cadence)
Sažetak
Nello Milotti zasigurno spada u red onih skladatelja kojima je istarska tradicijska glazba bila jedna od glavnih inspiracija u skladateljskom radu. Iako diplomirani skladatelj, zaslužan za nastanak znatnog broja komornih i zborskih djela, i do danas je ostao zapamćen kao autor ovjenčan mnogobrojnim nagradama i priznanjima za svoj doprinos na području popularne glazbe. U pjesmama za djecu Milottijeve skladateljske postupke povezane s načinima tretiranja istarsko- primorskih glazbenih idioma možemo svrstati u dvije skupine. U prvoj se nalaze one skladbe u kojima prevladavaju istarsko-primorski folklorni elementi, a odlikuju je modalni način razmišljanja i potvrda istarskog modusa kao multitonalne ljestvice u kojoj je moguće kadenciranje na bilo kojem tonu. Impresionističke i kolorističke harmonijske strukture rezultat su Milottijeva uključivanja u proces osamostaljivanja istarsko- primorskog tonskog niza od tonalno-funkcionalne podređenosti. U drugoj se skupini nalaze skladbe koje se uvelike naslanjaju na žanrovske odrednice popularne glazbe. U njima Milotti provodi interpolaciju istarsko-primorskih motiva u tonalne okvire, i to uglavnom na završecima fraza i odsjeka. Takvi motivi postaju zamjena za uobičajene funkcionalne kadence. Svojim je prepoznatljivim glazbenim izričajem Milotti uspio povezati oprečne istarsko-primorske folklorne glazbene elemente s melodikom mediteranskog tipa koja je temeljena na tradicionalnim osnovama durskih i molskih ljestvica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost