Pregled bibliografske jedinice broj: 1274117
Uloga crtanja arhaičnih formi u nastavi waldorfske škole
Uloga crtanja arhaičnih formi u nastavi waldorfske škole, 2023., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1274117 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga crtanja arhaičnih formi u nastavi waldorfske
škole
(The role of archaic form drawing in Waldorf
education)
Autori
Milatić, Dora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.02
Godina
2023
Stranica
54
Mentor
Komar, Tibor
Ključne riječi
arhaične forme, waldorfska pedagogija, razvoj životnih kompetencija
(archaic forms, Waldorf education, development of life skills)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je analizirati ulogu i značaj crtanja formi u waldorfskoj školi u kontekstu pripreme djece za nastavu pisanja i čitanja te razvoj životnih kompetencija. Istraživanjem putem intervjua, sudjelovanja i promatranja razreda u waldorfskoj školi u Zagrebu, prikazano je kako i zašto se odvija predmet crtanja formi u svakom pojedinom razredu od prvog do četvrtog te kako se forme protežu kroz peti razred. Iz analize možemo zaključiti da su forme korištene u epohi formi ili direktni prikaz nekih starih arhaičnih forma ili su inspirirane umjetnošću nekog starog doba. Načini vježbanja koji prethode crtanju same forme uvijek su iskustveni, tjelesni te omogućavaju djetetu doživljaj zadanog kroz više osjetila. Svi sudionici uvelike su naglašavali važnost i značaj epohe formi za razvoj djece i njihovih životnih vještina. Svaki sudionik imao je svoj način rada, svoj raspored i svoje preferencije u načinu vježbe i izboru formi koje je donosio pred djecu u razred. Svi ispitanici epohe formi provode jer vjeruju u značaj njenog provođenja i benefite koje imaju za razvoj djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija