Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1274049

Interkulturalna osjetljivost i nastava njemačkog jezika


Vladimir, Matea
Interkulturalna osjetljivost i nastava njemačkog jezika, 2019., diplomski rad, Odjel za pedagogiju, Zadar


CROSBI ID: 1274049 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interkulturalna osjetljivost i nastava njemačkog jezika
(Intercultural Sensitivity and the Class of German Language)

Autori
Vladimir, Matea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Odjel za pedagogiju

Mjesto
Zadar

Datum
30.09

Godina
2019

Stranica
_

Mentor
Jasmina Vrkić Dimić ; Marija Buterin Mičić

Ključne riječi
interkulturalna osjetljivost, srednjoškolci, nastava njemačkog jezika
(intercultural sensitivity, high school students, class of German language)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati interkulturalnu osjetljivost učenika srednjih škola prema narodima njemačkog govornog područja te ispitati postoji li statistička razlika u stupnju interkulturalne osjetljivosti učenika s obzirom na određene nezavisne varijable (spol, mjesto življenja, vrsta škole, razred, školski uspjeh, pohađanje njemačkog jezika u školi, duljina učenja njemačkog jezika, učenje njemačkog jezika izvan škole, procjena vlastitog znanja njemačkog jezika, verbalna komunikacija i broj prijatelja). Istraživanje je provedeno tijekom školske godine 2018./2019. u Metkoviću i Zadru, a sudjelovalo je ukupno 316 učenika i učenica. Metoda istraživanja koja se koristila je bila anketiranje. Rezultati istraživanja su pokazali da učenici imaju osrednje razvijenu interkulturalnu osjetljivost prema narodima njemačkog govornog područja. Uspostavilo se da s obzirom na nezavisne varijable postoji mala, ali ipak zanemariva razlika u stupanju interkulturalne osjetljivosti učenika, pa tako učenice iskazuju veću interkulturalnu osjetljivost od učenika. Učenici koji žive u mjestima, koja imaju manje od 20 000 stanovnika, imaju veću interkulturalnu osjetljivost od učenika, koji žive u većim gradovima. Veću interkulturalnu osjetljivost iskazuju i gimnazijalci i učenici viših (trećih i četvrtih) razreda. Kad je riječ o školskim uspjehu, učenici s odličnim školskim uspjehom iskazuju nešto veću interkulturalnu osjetljivost od ostalih učenika. Učenici koji pohađaju njemački jezik u školi i izvan škole imaju veći stupanj interkulturalne osjetljivosti od onih koji ne uče te to isto vrijedi i za učenike koji uče njemački jezik više od 4 godine. Neznatno veću razvijenu interkulturalne osjetljivosti pronalazimo i kod učenika koji svoje znanje njemačkog jezika procjenjuju s dobrim, vrlo dobrim ili odličnim, kod učenika koji su verbalno komunicirali s pripadnicima naroda njemačkog govornog područja i kod učenika koji imaju jednog ili više prijatelja, koji su pripadnici naroda njemačkog govornog područja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru


Citiraj ovu publikaciju:

Vladimir, Matea
Interkulturalna osjetljivost i nastava njemačkog jezika, 2019., diplomski rad, Odjel za pedagogiju, Zadar
Vladimir, M. (2019) 'Interkulturalna osjetljivost i nastava njemačkog jezika', diplomski rad, Odjel za pedagogiju, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Vladimir, Matea}, year = {2019}, pages = {\_}, keywords = {interkulturalna osjetljivost, srednjo\v{s}kolci, nastava njema\v{c}kog jezika}, title = {Interkulturalna osjetljivost i nastava njema\v{c}kog jezika}, keyword = {interkulturalna osjetljivost, srednjo\v{s}kolci, nastava njema\v{c}kog jezika}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Vladimir, Matea}, year = {2019}, pages = {\_}, keywords = {intercultural sensitivity, high school students, class of German language}, title = {Intercultural Sensitivity and the Class of German Language}, keyword = {intercultural sensitivity, high school students, class of German language}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font