Pregled bibliografske jedinice broj: 1274049
Interkulturalna osjetljivost i nastava njemačkog jezika
Interkulturalna osjetljivost i nastava njemačkog jezika, 2019., diplomski rad, Odjel za pedagogiju, Zadar
CROSBI ID: 1274049 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalna osjetljivost i nastava njemačkog
jezika
(Intercultural Sensitivity and the Class of German
Language)
Autori
Vladimir, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar
Datum
30.09
Godina
2019
Stranica
_
Mentor
Jasmina Vrkić Dimić ; Marija Buterin Mičić
Ključne riječi
interkulturalna osjetljivost, srednjoškolci, nastava njemačkog jezika
(intercultural sensitivity, high school students, class of German language)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati interkulturalnu osjetljivost učenika srednjih škola prema narodima njemačkog govornog područja te ispitati postoji li statistička razlika u stupnju interkulturalne osjetljivosti učenika s obzirom na određene nezavisne varijable (spol, mjesto življenja, vrsta škole, razred, školski uspjeh, pohađanje njemačkog jezika u školi, duljina učenja njemačkog jezika, učenje njemačkog jezika izvan škole, procjena vlastitog znanja njemačkog jezika, verbalna komunikacija i broj prijatelja). Istraživanje je provedeno tijekom školske godine 2018./2019. u Metkoviću i Zadru, a sudjelovalo je ukupno 316 učenika i učenica. Metoda istraživanja koja se koristila je bila anketiranje. Rezultati istraživanja su pokazali da učenici imaju osrednje razvijenu interkulturalnu osjetljivost prema narodima njemačkog govornog područja. Uspostavilo se da s obzirom na nezavisne varijable postoji mala, ali ipak zanemariva razlika u stupanju interkulturalne osjetljivosti učenika, pa tako učenice iskazuju veću interkulturalnu osjetljivost od učenika. Učenici koji žive u mjestima, koja imaju manje od 20 000 stanovnika, imaju veću interkulturalnu osjetljivost od učenika, koji žive u većim gradovima. Veću interkulturalnu osjetljivost iskazuju i gimnazijalci i učenici viših (trećih i četvrtih) razreda. Kad je riječ o školskim uspjehu, učenici s odličnim školskim uspjehom iskazuju nešto veću interkulturalnu osjetljivost od ostalih učenika. Učenici koji pohađaju njemački jezik u školi i izvan škole imaju veći stupanj interkulturalne osjetljivosti od onih koji ne uče te to isto vrijedi i za učenike koji uče njemački jezik više od 4 godine. Neznatno veću razvijenu interkulturalne osjetljivosti pronalazimo i kod učenika koji svoje znanje njemačkog jezika procjenjuju s dobrim, vrlo dobrim ili odličnim, kod učenika koji su verbalno komunicirali s pripadnicima naroda njemačkog govornog područja i kod učenika koji imaju jednog ili više prijatelja, koji su pripadnici naroda njemačkog govornog područja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru