Pregled bibliografske jedinice broj: 1274045
Nastava geografije u waldorfskoj i državnoj školi: usporedna analiza nastavnih planova i programa
Nastava geografije u waldorfskoj i državnoj školi: usporedna analiza nastavnih planova i programa, 2021., diplomski rad, Odjel za pedagogiju, Zadar
CROSBI ID: 1274045 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava geografije u waldorfskoj i državnoj školi:
usporedna analiza nastavnih planova i programa
(Geography Teaching in Waldorf and Public School:
Comparative Analysis of the Curriculum)
Autori
Kuzmić, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar
Datum
30.09
Godina
2021
Stranica
45
Mentor
Marija Buterin Mičić
Ključne riječi
državna škola, komparativna analiza, nastava geografije, nastavni plan i program, waldorfska škola
(comparative analysis, curriculum, geography teaching, public school, Waldorf school)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je komparativno analizirati nastavni plan i program geografije u waldorfskoj i državnoj školi. Analizirale su se sličnosti i razlike nastave geografije od petog do osmog razreda prema nastavnom planu i programu dvije škole, Nastavnom planu i programu za osnovnu školu (2006) i Nastavnom planu i programu za osnovnu waldorfsku školu (1998). Elementi koji su se uspoređivali su ciljevi, nastavni sadržaji, metode rada, socijalni oblici rada, izvori te ocjenjivanje. Prije same analize iznesene su glavna obilježja waldorfske pedagogije i škole te razlike u odnosu na državnu školu. Iz provedene analize uočavaju se određene razlike i sličnosti u nastavi geografije između državne i waldorfske škole. Najveće razlike postoje kod nastavnog sadržaja. Dok se u waldorfskoj školi prvo obrađuje nastavni sadržaj o domovini, zatim o Europi te ostalim kontinentima, u državnoj školi prvo se obrađuje sadržaj o Zemlji, potom osnovni pojmovi iz prirodne i društvene geografije. U šestom razredu obrađuje se sadržaj o svim kontinentima, osim o Europi koja se obrađuje u sedmom razredu, a u osmom razredu se obrađuje sadržaj o Republici Hrvatskoj. Nastavu geografije u waldorfskoj školi obilježavaju izrada učeničkih bilježnica te samostalno crtanje geografskih karata. U državnoj školi koriste se već gotovi materijali. Razliku predstavlja i ocjenjivanje koje je u državnoj školi brojčano, a u waldorfskoj opisno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija