Pregled bibliografske jedinice broj: 1273878
Povezanost razine tjelesne aktivnosti i uživanja u tjelesnoj aktivnosti učenika rane školske dobi
Povezanost razine tjelesne aktivnosti i uživanja u tjelesnoj aktivnosti učenika rane školske dobi, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar
CROSBI ID: 1273878 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost razine tjelesne aktivnosti i uživanja u tjelesnoj aktivnosti učenika rane školske dobi
(Association between level of physical activity and level of physical activity enjoyment of children under school age)
Autori
Štrapajević, Andriana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Mjesto
Zadar
Datum
23.07
Godina
2018
Stranica
81
Mentor
Alić, Jelena
Ključne riječi
mlađa školska dob ; povezanost ; uživanje ; tjelesna aktivnost
(association ; early school age ; enjoyment, physical activity)
Sažetak
U dosad provedenim istraživanjima utvrđene su brojne zdravstvene, psihološke, društvene i ekonomske dobrobiti bavljenja tjelesnom aktivnosti. Dokazano je kako razina tjelesne aktivnosti ovisi o raznim čimbenicima među kojima je i uživanje u tjelesnoj aktivnosti. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost razine tjelesne aktivnosti učenika mlađe školske dobi i njihovog uživanja u provođenju tjelesnih aktivnosti. Sudionici istraživanja bili su učenici četvrtih razreda zadarskih osnovnih škola Petar Preradović i Zadarski Otoci. Razina tjelesne aktivnosti procijenjena je uz pomoć hrvatske verzije PAQ–C upitnika, dok je za procjenu razine uživanja u tjelesnoj aktivnosti korištena hrvatska verzija PACES upitnika. Za izračunavanje razlika po spolu u razini tjelesne aktivnosti i razlika u razini uživanja u tjelesnoj aktivnosti korišten je T- test za nezavisne uzorke, a za utvrđivanje povezanosti između razine tjelesne aktivnosti i razine uživanja u tjelesnoj aktivnosti izračunati su Pearsonovi koeficijenti korelacije, dok je doprinos varijabli za procjenu uživanja u tjelesnoj aktivnosti u ukupnoj razini tjelesne aktivnosti izračunat je regresijskom analizom. Rezultati su pokazali da i učenici i učenice ostvaruju umjerenu razinu ukupne tjelesne aktivnosti (ASF=3, 23 i ASM=3, 29) te da između njih ne postoji statistički značajna razlika, no utvrđena je razlika u varijabli koja procjenjuje „aktivnost na satu TZK“ te je ona kod učenika više nego kod učenica. I učenici i učenice uživaju u provođenju tjelesne aktivnosti (ASF=4, 27 i ASM=4, 16), no nisu utvrđene statistički značajne razlike u ukupnim razinama uživanja u tjelesnoj aktivnosti s obzirom na spol. Za česticu upitnika PACES 10-“kada sam tjelesno aktivan/aktivna to mi je korisno” dobivena je statistički značajna razlika u korist učenica. Istraživanjem je utvrđeno kako je i kod učenica i kod učenika ukupna razina tjelesne aktivnosti pozitivno povezana s njihovim uživanjem u tjelesnim aktivnostima te da uživanje u tjelesnoj aktivnosti pozitivno doprinosi u objašnjenju ukupne razine tjelesne aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija