Pregled bibliografske jedinice broj: 1273873
Povezanost ravnoteže i koordinacije kod djece predškolske dobi
Povezanost ravnoteže i koordinacije kod djece predškolske dobi, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar
CROSBI ID: 1273873 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost ravnoteže i koordinacije kod djece predškolske dobi
(Correlation between balance and coordination in children of preschool age)
Autori
Turopoljac, Branko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Mjesto
Zadar
Datum
17.10
Godina
2018
Stranica
53
Mentor
Alić, Jelena
Ključne riječi
jeca ; koordinacija ; povezanost ; ravnoteža ; razlike
(kids ; coordination ; connection ; balance ; difference)
Sažetak
Motoričke su sposobnosti uspješne provedbe motoričkih aktivnosti u odnosu na fizičke parametre. Motoričke sposobnosti najčešće dijelimo na: psihomotornu snagu, psihomotornu koordinaciju, psihomotornu brzinu, psihomotornu ravnotežu, psihomotornu preciznost, gipkost i izdržljivost. Ravnoteža se može opisati kao mogućnost upravljanja ravnotežnog položaja pod utjecajem gravitacijske sile. Za shvaćanje položaja u okolini kao primač služi vestibularni aparat koji se nalazi u labirintima unutarnjeg uha te je odgovoran za pravac djelovanja sile teže, ubrzavanje, usporenje i rotaciju tijela. Koordinacija se smatra sposobnošću upravljanja pokretima čitavog tijela ili određenim dijelova lokomotorne cjeline, a izražava se brzom i preciznom izvedbom kompleksnih motoričkih zadataka, tj. bržim savladavanjem motoričkih problema. Cilj istraživanja je utvrditi postoji li povezanost ravnoteže i koordinacije kod djece predškolske dobi. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku 92 djece predškolske dobi od čega je bilo 49 dječaka i 43 djevojčica. Ravnoteža i koordinacija su procijenjene sa tri testa za procjenu ravnoteže (stajanje na klupi na punom stopalu na jednoj nozi zatvorenih očiju, stajanje na klupi na obje noge bočno u usponu zatvorenih očiju, stajanje na klupi na punom stopalu jedna noga ispred druge) i tri testa za procjenu koordinacije (hodanje četveronoške, trčanje oko stalaka, korak dokorak). Rezultati ukazuju kako postoji povezanost između ravnoteže i koordinacije koja je ostvarena u svim testovima osim testa stajanja na klupi s dvije noge jedna ispred druge i testa hodanja četveronoške. Razlike po spolu i po dodatnoj sportskoj aktivnosti su značajne jedino u testu trčanja između stalaka. Dječaci su imaju veću koordinaciju u odnosu na djevojčice. Djeca koja imaju dodatne sportske aktivnosti imaju bolju koordinaciju u odnosu na djecu koja nisu uključena u dodatne sportske aktivnosti. S obzirom na dobivene rezultate može se zaključiti kako je ravnoteža povezana s koordinacijom pa bi primjena kinezioloških operatora za razvoj ravnoteže mogla utjecati indirektno na bolje rezultate u testovima za procjenu koordinacije i obrnuto.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija