Pregled bibliografske jedinice broj: 1273856
Kompetencije učitelja i studenata potrebne za provedbu sata tjelesne i zdravstvene kulture
Kompetencije učitelja i studenata potrebne za provedbu sata tjelesne i zdravstvene kulture, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar
CROSBI ID: 1273856 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije učitelja i studenata potrebne za provedbu sata tjelesne i zdravstvene kulture
(The Teacherś and Studentś Competences Required for the Implementation of Physical Education Classes)
Autori
Petković, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Mjesto
Zadar
Datum
08.07
Godina
2019
Stranica
82
Mentor
Alić, Jelena
Ključne riječi
kompetencije ; razlike ; sat tjelesne i zdravstvene kulture ; studenti ; učitelji
(competence ; differences ; physical education classes ; students ; teachers)
Sažetak
U dosad provedenim istraživanjima utvrđena je razina kompetencija koje posjeduju učitelji u svezi s provedbom sata tjelesne i zdravstvene kulture. Dokazano je kako je razina kompetencija učitelja u razrednoj nastavi u nekim segmentima visoka, a u nekim umjerena ili niska. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi razinu kompetencija učitelja i studenata koje su potrebne za provođenje sata tjelesne i zdravstvene kulture. Sekundarni cilj je bio utvrditi razlike u razini kompetencija učitelja i studenata. Sudionici istraživanja bili su učitelji osnovnih škola u Dubrovniku ( Osnovna škola „Marin Držić“, Osnovna škola „Lapad“, Osnovna škola „Antun Masle“, Osnovna škola „Marin Getaldić“ i Osnovna škola „Ivan Gundulić“) i studenti pete godine Odjela za izobrazbu učitelja i odgojitelja. Razina kompetencija učitelja i studenata za provedbu sata tjelesne i zdravstvene kulture procijenjena je uz pomoć hrvatske verzije upitnika Kompetencije u tjelesnom i zdravstvenom području (engl.: „Competencies in Physical Education Teaching:“, Al-Tawel i AlJaafreh, 2017). Odgovori na pitanja vrednovani su na Likertovoj skali od 5 stupnjeva. Rezultati istraživanju su pokazali kako studenti procjenjuju svoje kompetencije za provođenje sata tjelesne i zdravstvene kulture nižima u odnosu na učitelje. Učitelji svoje ukupne kompetencije procjenjuju izrazito visokima, a studenti visokima. Studenti procjenjuju svoje kompetencije provedbe (AS=4, 22) i kompetencije planiranje (AS=4, 00) visokima, motivacijske kompetencije izrazito visokima (AS=4, 51) kao i osobne i socijalne kompetencije (AS=4, 17). Učitelji procjenjuju svoje kompetencije provedbe (AS=4, 34) i planiranje (AS=4, 30) visokima, motivacijske kompetencije (AS= 4, 85) izrazito visokima kao i osobne i socijalne kompetencije (AS=4, 60). Uočene su statistički značajne razlike u subskalama kompetencija potrebnih za provođenje sata tjelesne i zdravstvene kulture, motivacijskim kompetencijama te osobnim i socijalnim kompetencijama. Učitelji razinu svojih kompetencija za te tri subskale procjenjuju višima u odnosu na studente. Nadalje, istraživanjem je utvrđeno kako studenti dijele mišljenje da bi tijekom učiteljskog studija trebalo uvesti više prakse iz kineziološkog područja kako bi se poboljšale i unaprijedile njihove kompetencije potrebne za provođenje sata tjelesne i zdravstvene kulture. Rezultati istraživanja mogu pomoći u osmišljavanju učinkovitijeg plana i programa Učiteljskog studija usmjerenih ka poboljšanju kompetencija koje će steći budući učitelji razredne nastave
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija