Pregled bibliografske jedinice broj: 1273853
Razlike u motoričkim sposobnostima učenika različitog statusa uhranjenosti
Razlike u motoričkim sposobnostima učenika različitog statusa uhranjenosti, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar
CROSBI ID: 1273853 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u motoričkim sposobnostima učenika različitog statusa uhranjenosti
(Differences in motor abilities of pupils according to nutritional status)
Autori
Klekar, Mateja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Mjesto
Zadar
Datum
27.06
Godina
2019
Stranica
65
Mentor
Alić, Jelena
Ključne riječi
jeca ; motoričke sposobnosti ; razlike ; status uhranjenosti
(children ; motor skills ; nutritional status ; difference)
Sažetak
U dosadašnjim istraživanjima dokazano je da djeca sve više vremena provode sjedilački te imaju problema s prekomjernom tjelesnom masom koja negativno utječe na zdravlje i motoričke sposobnosti. Osim toga, u dosadašnjim istraživanjima utvrđene su i razlike u motoričkim sposobnostima učenika različitog statusa uhranjenosti. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi razlike u motoričkim sposobnostima učenika različitog statusa uhranjenosti. Sekundarni cilj bio je utvrditi postoje li razlike u motoričkim sposobnostima s obzirom na spol te da li postoji povezanost statusa uhranjenosti i rezultata u testovima za procjenu repetitivne i eksplozivne snage. Istraživanje je provedeno na uzorku od 107 učenika (64 učenice i 43 učenika) četvrtih razreda dviju osnovnih škola u Zadru. Uzorak varijabli sastojao se od 2 antropometrijske varijable (tjelesna masa i tjelesna visina) i 6 varijabli za procjenu eksplozivne i repetitivne snage. Učenici su bili podijeljeni u dvije subgrupe po spolu: prvu subgrupu činili su normalno uhranjeni učenici, a drugu učenici s prekomjernom tjelesnom masom i pretili učenici. Dobiveni rezultati ovog istraživanja dokazali su da postoje statistički značajne razlike između normalno uhranjenih učenika i učenika s prekomjernom tjelesnom masom zajedno s pretilim učenicima u testu skok u dalj (razlika je značajna i kod učenika i kod učenica) i u testu skok u vis (razlika je statistički značajna samo kod učenika). U navedenim testovima bolje rezultate postižu učenici normale tjelesne mase u odnosu na učenike prekomjerne tjelesne mase i pretile. Također, rezultati ovog istraživanja ukazali su i na postojanje statistički značajnih razlika u nekim testovima za procjenu eksplozivne i repetitivne snage s obzirom na spol. U svim testovima gdje je utvrđena statistički značajna razlika učenici ostvaruju bolje rezultate u odnosu na učenice. Statistički značajan negativan utjecaj indeksa tjelesne mase (ITM) na eksplozivnu snagu dokazan je kod učenica i učenika u testu skok u dalj s mjesta. Kod učenika je utvrđena negativna povezanost ITM i testa skok u vis s mjesta, a kod učenica je utvrđena pozitivna povezanost između ITM i testa bacanje medicinke.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija