Pregled bibliografske jedinice broj: 1273757
Slušno pamćenje djece predškolske dobi
Slušno pamćenje djece predškolske dobi, 2023., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1273757 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slušno pamćenje djece predškolske dobi
(Auditory memory in preschool children)
Autori
Haičman, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.01
Godina
2023
Stranica
58
Mentor
Dobrić, Arnalda
Ključne riječi
slušno kratkoročno pamćenje, predškolska dob, percepcija, slušna pažnja, slušno procesiranje
(auditory short-term memory, preschool age, perception, auditory attention, auditory processing)
Sažetak
Većina istraživanja slušno pamćenje često zanemaruju u odnosu na vidno pamćenje, premda je jednako bitno ako ne i bitnije. Bez njega bi učenje stranog jezika bilo nezamislivo, a svakodnevno funkcioniranje teže nego što mislimo. Zadnja dva desetljeća, slušno pamćenje se sve više povezuje sa školskim uspjehom. Slušno pamćenje temelj je razumijevanja kod matematičkih zadataka riječi, usvajanja struktura i uvelike utječe na verbalne zadatke i diktate. Ovaj rad bavi se istraživanjem slušnog pamćenja djece predškolske dobi urednog audiološkog statusa. Teorijski dio rada nudi kratak pregled razvoja djeteta predškolske dobi i pamćenja te njegove podjele i čimbenike koji utječu na njega. Pamćenje je podloga svakom aspektu razvoja, ali i rezultat djelovanja svih aspekata razvoja djeteta. Eksperimentalni dio za cilj ima utvrditi razinu slušnog pamćenja djece predškolske dobi i usporediti slušno pamćenje dječaka i djevojčica. Prvi zadatak slušno pamćenje ispituje kroz test reprodukcije riječi, dok drugi ispituje kroz test reprodukcije rečenica
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija