Pregled bibliografske jedinice broj: 1273694
Analiza uspješnosti ugovaranja osiguranja putem alternativnih distribucijskih kanala na primjeru društva Croatia osiguranje d.d.
Analiza uspješnosti ugovaranja osiguranja putem alternativnih distribucijskih kanala na primjeru društva Croatia osiguranje d.d., 2023., diplomski rad, diplomski, Libertas sveučilište, Zagreb
CROSBI ID: 1273694 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza uspješnosti ugovaranja osiguranja putem
alternativnih distribucijskih kanala na primjeru
društva Croatia osiguranje d.d.
(Analysis of the success of insurance contracting
through alternative distribution channels on the
example of the insurance company CROATIA
osiguranje d.d.)
Autori
Žigolić, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Libertas sveučilište
Mjesto
Zagreb
Datum
30.05
Godina
2023
Stranica
93
Mentor
Genzić, Jasna
Ključne riječi
osiguranje, reosiguranje, alternativni distribucijski kanali, zaračunata bruto premija, on line distribucija, banko osiguranje
(insurance, reinsurance, alternative distribution channels, gross premium charged, online distribution, bank insurance)
Sažetak
Djelatnost osiguranja neizostavan je segment suvremenog života koji je ispunjen svakodnevnim rizicima. Važnost osiguranja može se promatrati iz perspektive važnosti za fizičke osobe te iz perspektive gospodarske važnosti osiguranja (Liedtke, 2007). Ako govorimo o važnosti osiguranja u gospodarstvu, možemo istaknuti činjenicu da se ugovaranjem osiguranja stvaraju značajna sredstva za privlačenje ulaganja u gospodarstvo te se ublažavaju investicijski rizici, eliminiraju posljedice poslovnih rizika i otklanjaju rizici koji nastaju u međunarodnoj trgovini, turizmu i ostalim djelatnostima (Manafovna i Yunusovna, 2022). U kontekstu značaja osiguranja za fizičke osobe (pojedince), osiguranje je način na koji pojedinci mogu zaštititi svoju obitelj, imovinu ili sebe od različitih vrsta rizika. Pojednostavljeno, ugovaranjem i samim postojanjem djelatnosti osiguranja, osigurava se stabilnost gospodarstva i svakodnevnog društvenog života u uvjetima neizvjesnosti i širokog spektra rizika. Ključan segment osiguranja je njegova distribucija, odnosno prodaja jer, za razliku od drugih djelatnosti koje uglavnom započinju proizvodnjom, osiguranje je djelatnost koja započinje prodajom (Ćurak i Jakovčević, 2007). Postoje dva osnovna oblika distribucije osiguranja, tradicionalni ili klasični oblici prodaje. Tradicionalni oblici podrazumijevaju osobnu prodaju osiguranja, vanjsku prodaju osiguranja putem posrednika ili zastupnika te bankoosiguranje (Bravo, 2020). Razvojem moderne tehnologije, općim tehnološkim rastom te rastom potreba za širokom paletom osiguranja u svrhu upravljanja rizicima razvili su se tzv. alternativni distribucijski kanali osiguranja koji uključuju sljedeće: prodaju putem interneta, prodaju putem mreža poštanskih ureda, telefonsku prodaju, televizijsku prodaju i bankoosiguranje (OECD, 2017). Iz navedene podjele vidljivo je da bankoosiguranje pripada i tradicionalnim i alternativnim oblicima distribucije osiguranja. Širenjem mreže distribucijskih kanala osiguranja cjelokupni proces i djelatnost osiguranja je uvelike olakšan i ubrzan te široko dostupan i rasprostranjen.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija