Pregled bibliografske jedinice broj: 127362
Strateški savezi u funkciji konkurentnosti hrvatskog turizma
Strateški savezi u funkciji konkurentnosti hrvatskog turizma, 2002., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 127362 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strateški savezi u funkciji konkurentnosti hrvatskog turizma
(Competitiveness of touricm in Croatia througout strategic alliances)
Autori
Zakarija, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.11
Godina
2002
Stranica
182
Mentor
Tipurić, Darko
Ključne riječi
strateški savezi; turizam; konkurentnost
(strategic alliances; tourism; competitiveness)
Sažetak
Kandidatkinja je svoje istraživanje usmjerila na analizu mogućnosti strateškoga povezivanja u hrvatskoj turističkoj industriji. Turizam je naša najznačajnija i najperspektivnija izvozna industrija, ali puna strukturalnih problema (i egzogenih i endogenih) – od razine industrije do razine poduzeća. U radu su prikazana inozemna iskustva stvaranja i djelovanja strateških saveza poduzeća u turizmu i onih vezanih za turizam te istražiti koji tipovi strateških saveza prevladavaju među njima. Uz to, u paradigmi potencijala strateškog povezivanja analizirala je hrvatski turizam, njegove snage i slabosti pri čemu se posebno koncentrirala na hotelijerstvo i moguće kooperativne opcije. Kandidatkinja se posvetila, u prvom dijelu rada, analizi i objašnjenju globalnog fenomena strateških saveza. Analizirala je što je bio povod njihovom nastanku i ekspanziji te pokušala objasniti pravila i zakonitosti o kojima ovisi njihovo uspješno djelovanje. Dalje, na temelju sekundarnih podataka i uvida u relevantnu svjetsku literaturu, utvrdila je pojavne oblike strateških saveza te proces stvaranja vrijednosti u strateškim savezima. Polazni argumenti koji podupiru oblikovanje hipoteze su činjenice da sve više globalnih poduzeća glavninu svojih prihoda ostvaruje kroz strateške saveze, da globalizacija sve akteri i to svim industrijama "prisiljava" na suradnju, da hrvatska turistička ponuda ne koristiti strateško povezivanje nasuprot drugih turističkih industrije te, između niza drugih razloga, zaostaje za ponudom u drugim mediteranskim zemljama. Važan segment rada su rezultati vlastitog empirijskog istraživanja kandidatkinje na uzorku menadžera hrvatskih turističkih firmi. Rezultati istraživanja potvrđuju hipoteze. Kandidatkinja je utvrdila da je razmjerno mali broj turistički poduzeća aktualno uključen u strateške saveze, ali da su potencijali strateškog povezivanja velike. Poduzeća koja imaju iskustvo u strateškom povezivanju, industrijski su lideri i izazivači, s prosječnom i iznad prosječnom industrijskom profitnošću. Strateški savezi mogu turističkim poduzećima pomoći u izgradnji sposobnosti u marketingu, nabavi, osvajanju novih tržišta, razvoju i obogaćivanju postojećih segmenata ponude, učenju, tehnologiji i kontroli troškova. S druge strane, naši menadžeri smatraju kako povezivanje ne bi pomoglo u segmentu logistike i poboljšanja likvidnosti. Hrvatski turistički menadžeri su spremni za suradnju ne samo s turističkim tvrtkama nego s prijevoznicima, bankama, poljoprivrednicima, trgovcima, prehrambenim tvrtkama, kao i iznajmljivačima vozila. Kandidatkinja je osobito naglasila kako strateški savezi između domaćih poduzeća imaju veću važnost za izgradnju konkurentske sposobnosti negoli povezivanje s inozemnim tvrtkama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija