Pregled bibliografske jedinice broj: 1273470
Odnos jezika i kulture u učenju i poučavanju manjinskih jezika u hrvatskim školama
Odnos jezika i kulture u učenju i poučavanju manjinskih jezika u hrvatskim školama // Jezik, književnost i obrazovanje - stanje i perspektive / Filipan-Žignić, B. i dr. (ur.).
Čakovec: Odsjek u Čakovcu Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2023. str. 34-34 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1273470 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos jezika i kulture u učenju i poučavanju
manjinskih jezika u hrvatskim školama
(The relationship between language and culture in
the learning and teaching of minority
languages in Croatian schools)
Autori
Jajić Novogradec, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Jezik, književnost i obrazovanje - stanje i perspektive
/ Filipan-Žignić, B. i dr. - Čakovec : Odsjek u Čakovcu Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2023, 34-34
Skup
Međunarodni znanstveni skup 5. Međimurski filološki i pedagoški dani
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 27.04.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
hrvatski obrazovni sustav, manjinski jezik i kultura, predmetni i školski kurikulumi
(Croatian education system, minoriy language and culture, subject and school curricula)
Sažetak
Očuvanje svog jezika i kulture pravo je svakog pripadnika nacionalne manjine u nekoj zemlji, a ulaganje neke zemlje u jezičnu i kulturnu raznolikost pomaže u obostranom razumijevanju i sjedinjavanju različitih jezika i kultura, te razvoju individualne višejezičnosti. U hrvatskom obrazovnom sustavu postoje tri osnovna modela učenja i poučavanja na jeziku i pismu nacionalne manjine: Model A, prema kojemu se nastava u potpunosti izvodi na jeziku i pismu nacionalne manjine ; Model B, koji podrazumijeva dvojezičnu nastavu, odnosno prirodoznanstveni predmeti poučavaju se na hrvatskom jeziku, a društvena skupina predmeta na manjinskom jeziku i Model C podrazumijeva učenje manjinskog jezika i kulture s ciljem njegovanja tog jezika i kulture. Također, postoje i posebni oblici nastave na manjinskom jeziku i pismu, poput ljetnih i zimskih škola, te dopusno-konzultativne nastave. U našemu radu usredotočit ćemo se na učenje i poučavanje češkog, ruskog, slovačkog i ukrajinskog jezika i kulture koji se izvode kao fakultativni predmeti po Modelu C u hrvatskim školama. Analiziraju se predmetni i školski kurikulumi češkog, ruskog, slovačkog i ukrajinskog jezika s ciljem dobivanja uvida u vezu između jezika i kulture te načina njihovog učenja i poučavanja u hrvatskom obrazovnom sustavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija