Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 127339

Upravljanje nabavom u izgradnji konkurentske prednosti poduzeća


Lastrić, Martina
Upravljanje nabavom u izgradnji konkurentske prednosti poduzeća, 2003., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 127339 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Upravljanje nabavom u izgradnji konkurentske prednosti poduzeća
(Building of competitive advantage throughout supply management)

Autori
Lastrić, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
24.02

Godina
2003

Stranica
180

Mentor
Tipurić, Darko

Ključne riječi
nabava; konkurentnost
(Supply Management; Competitiveness)

Sažetak
Rad sadrži teoretsku potporu koja se orijentira na objašnjenje i razradu pojmova konkurentnosti i nabavne funkcije poduzeća koji su predstavljali okosnicu empirijskog istraživanja kojima se potvrđuju, odnosno odbacuju postavljene hipoteze. Teorijska objašnjenja magistarskog rada razrađena su kroz nekoliko poglavlja pa se na početku, kroz poglavlje Konkurentska prednost poduzeća pokušalo dati određenje samog pojma strategije te prikazati i objasniti razvoj, proces, čimbenike i komponente strateškog menadžmenta uz detaljniju analizu različitih pristupa oblikovanju strategije. U nastavku su dana osnovna obilježja funkcije nabave za što se je koristio koncept lanca vrijednosti. Poseban značaj zauzima dio o ovisnosti strategije poduzeća i nabave koji se je analizirao kroz nove odrednice strateške orijentacije nabave naglašavajući pri tome upravljanje nabavom kao sastavni dio strateškog managementa poduzeća. Opisuju se i glavne značajke i obilježja ekonomskih i sociopolitičkih odnosa s dobavljačima preko definiranja vrsta dobavljača, njihovog izbora i mogućih kooperativnih odnosa. Nastavljajući određenim logičnim slijedom, poglavlje iza toga usredotočilo se na transformaciju nabave u svrhu naglašavanja njene strateške funkcije. U tu svrhu navode se i poznati strateški modeli nabave. Na kraju se navodi i konkretan primjer kreiranja konkurentske prednosti preko superiornosti na području nabave na slučaju Plive. Slijedom teorijskog dijela kojim se kroz ovaj magistarski rad pokušalo naglasiti i objasniti osnovne značajke funkcije nabave i njenog odnosa sa strategijom poduzeća, provedeno je empirijsko istraživanje o stavovima hrvatskih i inozemnih managera o statusu nabavne funkcije u domaćim i stranim poduzećima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0067017

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Darko Tipurić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lastrić, Martina
Upravljanje nabavom u izgradnji konkurentske prednosti poduzeća, 2003., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
Lastrić, M. (2003) 'Upravljanje nabavom u izgradnji konkurentske prednosti poduzeća', magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Lastri\'{c}, Martina}, year = {2003}, pages = {180}, keywords = {nabava, konkurentnost}, title = {Upravljanje nabavom u izgradnji konkurentske prednosti poduze\'{c}a}, keyword = {nabava, konkurentnost}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Lastri\'{c}, Martina}, year = {2003}, pages = {180}, keywords = {Supply Management, Competitiveness}, title = {Building of competitive advantage throughout supply management}, keyword = {Supply Management, Competitiveness}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font