Pregled bibliografske jedinice broj: 127339
Upravljanje nabavom u izgradnji konkurentske prednosti poduzeća
Upravljanje nabavom u izgradnji konkurentske prednosti poduzeća, 2003., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 127339 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje nabavom u izgradnji konkurentske prednosti poduzeća
(Building of competitive advantage throughout supply management)
Autori
Lastrić, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.02
Godina
2003
Stranica
180
Mentor
Tipurić, Darko
Ključne riječi
nabava; konkurentnost
(Supply Management; Competitiveness)
Sažetak
Rad sadrži teoretsku potporu koja se orijentira na objašnjenje i razradu pojmova konkurentnosti i nabavne funkcije poduzeća koji su predstavljali okosnicu empirijskog istraživanja kojima se potvrđuju, odnosno odbacuju postavljene hipoteze. Teorijska objašnjenja magistarskog rada razrađena su kroz nekoliko poglavlja pa se na početku, kroz poglavlje Konkurentska prednost poduzeća pokušalo dati određenje samog pojma strategije te prikazati i objasniti razvoj, proces, čimbenike i komponente strateškog menadžmenta uz detaljniju analizu različitih pristupa oblikovanju strategije. U nastavku su dana osnovna obilježja funkcije nabave za što se je koristio koncept lanca vrijednosti. Poseban značaj zauzima dio o ovisnosti strategije poduzeća i nabave koji se je analizirao kroz nove odrednice strateške orijentacije nabave naglašavajući pri tome upravljanje nabavom kao sastavni dio strateškog managementa poduzeća. Opisuju se i glavne značajke i obilježja ekonomskih i sociopolitičkih odnosa s dobavljačima preko definiranja vrsta dobavljača, njihovog izbora i mogućih kooperativnih odnosa. Nastavljajući određenim logičnim slijedom, poglavlje iza toga usredotočilo se na transformaciju nabave u svrhu naglašavanja njene strateške funkcije. U tu svrhu navode se i poznati strateški modeli nabave. Na kraju se navodi i konkretan primjer kreiranja konkurentske prednosti preko superiornosti na području nabave na slučaju Plive. Slijedom teorijskog dijela kojim se kroz ovaj magistarski rad pokušalo naglasiti i objasniti osnovne značajke funkcije nabave i njenog odnosa sa strategijom poduzeća, provedeno je empirijsko istraživanje o stavovima hrvatskih i inozemnih managera o statusu nabavne funkcije u domaćim i stranim poduzećima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA