Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1273264

Komunikacijski izazovi sustava umjetne inteligencije u nastavnom procesu: na primjeru ChatGPT-a


Mesić, Hrvoje; Pavin Banović, Alta
Komunikacijski izazovi sustava umjetne inteligencije u nastavnom procesu: na primjeru ChatGPT-a // Čovječanstvo pred izazovom vještačke inteligencije - Zbornik radova Tom III / Fazlović, Albina (ur.).
Brčko: Evropski univerzitet Brčko Distrikt, 2023. str. 173-194 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1273264 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Komunikacijski izazovi sustava umjetne inteligencije u nastavnom procesu: na primjeru ChatGPT-a
(Communication Challenges of Artificial Intelligence Systems in the Teaching Process: on the Example of ChatGPT)

Autori
Mesić, Hrvoje ; Pavin Banović, Alta

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Čovječanstvo pred izazovom vještačke inteligencije - Zbornik radova Tom III / Fazlović, Albina - Brčko : Evropski univerzitet Brčko Distrikt, 2023, 173-194

ISBN
978-99955-70-6

Skup
XI. Međunarodni naučni skup: Čovječanstvo pred izazovom vještačke inteligencije

Mjesto i datum
Brčko, Bosna i Hercegovina, 19.05.2023

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
ChatGPT ; komunikacija ; percepcija i recepcija ; učenici strukovnih škola ; umjetna inteligencija
(ChatGPT ; communication ; perception and reception ; students of vocational schools ; Artificial Intelligence)

Sažetak
Cilj je rada utvrditi percepciju i recepciju učenika u strukovnim školama o komuniciranju s umjetnom inteligencijom ChatGPT tvrtke OpenAI i korištenju ovog alata u svrhu realizacije nastavnih ishoda kao i njegovu potencijalnu primjenu u poslovima koje će obavljati s čovjekom ili umjesto njega. Pristup/metodologija/dizajn ovog istraživanja je informacijsko i komunikacijsko područje koje se oslanja na komunikologiju. Istraživanje je provedeno kvantitativnom analizom ispunjavanja mrežnoga upitnika kojega je ispunilo 711 srednjoškolaca strukovnog usmjerenja u Osijeku, u Republici Hrvatskoj. Rezultati provedenog istraživanja potvrdili su tri postavljene hipoteze. U nastavnom procesu koristi se umjetna inteligencija kako bi se realizirali nastavni ishodi čiji su aktivni sudionici nastavnici i učenici. Učenici su percipirali prednosti i nedostatke korištenja aplikacije ChatGPT u nastavnom procesu, tj. rješavanju zadataka i realizacije nastavnih ishoda te su potvrdili da se ona nedovoljno koristi u nastavnom procesu unatoč njenom pozitivnom potencijalu. Učenici u strukovnim školama su prepoznali i imenovali zanimanja u kojima bi umjetna inteligencija mogla zamijeniti čovjeka. Ograničenje uočeno u ovom istraživanju je nedovoljna implementacija aplikacije ChatGPT u nastavni proces što upućuje na nedostatno poznavanje njenih potencijalnih prednosti i nedostataka za korištenje u nastavnom procesu. Praktična primjena, odnosno rezultati ovog istraživanja mogu poslužiti u praksi odgojno- obrazovnim djelatnicima u srednjim školama za svakodnevnu implementaciju umjetne inteligencije u nastavni proces, kako bi se iskoristile prednosti za kvalitetnu realizaciju nastavnih ishoda, u komunikaciji s učenicima. Originalnost i vrijednost istraživanja ove teme su dobiveni rezultati koji upućuju na potrebu i korisnost daljnjeg educiranja nastavnika u implementaciji umjetne inteligencije u nastavni proces i realizaciji nastavnih ishoda u komunikaciji s učenicima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Alta Pavin Banović (autor)

Avatar Url Hrvoje Mesić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mesić, Hrvoje; Pavin Banović, Alta
Komunikacijski izazovi sustava umjetne inteligencije u nastavnom procesu: na primjeru ChatGPT-a // Čovječanstvo pred izazovom vještačke inteligencije - Zbornik radova Tom III / Fazlović, Albina (ur.).
Brčko: Evropski univerzitet Brčko Distrikt, 2023. str. 173-194 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Mesić, H. & Pavin Banović, A. (2023) Komunikacijski izazovi sustava umjetne inteligencije u nastavnom procesu: na primjeru ChatGPT-a. U: Fazlović, A. (ur.)Čovječanstvo pred izazovom vještačke inteligencije - Zbornik radova Tom III.
@article{article, author = {Mesi\'{c}, Hrvoje and Pavin Banovi\'{c}, Alta}, editor = {Fazlovi\'{c}, A.}, year = {2023}, pages = {173-194}, keywords = {ChatGPT, komunikacija, percepcija i recepcija, u\v{c}enici strukovnih \v{s}kola, umjetna inteligencija}, isbn = {978-99955-70-6}, title = {Komunikacijski izazovi sustava umjetne inteligencije u nastavnom procesu: na primjeru ChatGPT-a}, keyword = {ChatGPT, komunikacija, percepcija i recepcija, u\v{c}enici strukovnih \v{s}kola, umjetna inteligencija}, publisher = {Evropski univerzitet Br\v{c}ko Distrikt}, publisherplace = {Br\v{c}ko, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Mesi\'{c}, Hrvoje and Pavin Banovi\'{c}, Alta}, editor = {Fazlovi\'{c}, A.}, year = {2023}, pages = {173-194}, keywords = {ChatGPT, communication, perception and reception, students of vocational schools, Artificial Intelligence}, isbn = {978-99955-70-6}, title = {Communication Challenges of Artificial Intelligence Systems in the Teaching Process: on the Example of ChatGPT}, keyword = {ChatGPT, communication, perception and reception, students of vocational schools, Artificial Intelligence}, publisher = {Evropski univerzitet Br\v{c}ko Distrikt}, publisherplace = {Br\v{c}ko, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font