Pregled bibliografske jedinice broj: 1273264
Komunikacijski izazovi sustava umjetne inteligencije u nastavnom procesu: na primjeru ChatGPT-a
Komunikacijski izazovi sustava umjetne inteligencije u nastavnom procesu: na primjeru ChatGPT-a // Čovječanstvo pred izazovom vještačke inteligencije - Zbornik radova Tom III / Fazlović, Albina (ur.).
Brčko: Evropski univerzitet Brčko Distrikt, 2023. str. 173-194 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1273264 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacijski izazovi sustava umjetne inteligencije
u nastavnom procesu: na primjeru ChatGPT-a
(Communication Challenges of Artificial
Intelligence Systems in the Teaching Process: on
the Example of ChatGPT)
Autori
Mesić, Hrvoje ; Pavin Banović, Alta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Čovječanstvo pred izazovom vještačke inteligencije - Zbornik radova Tom III
/ Fazlović, Albina - Brčko : Evropski univerzitet Brčko Distrikt, 2023, 173-194
ISBN
978-99955-70-6
Skup
XI. Međunarodni naučni skup: Čovječanstvo pred izazovom vještačke inteligencije
Mjesto i datum
Brčko, Bosna i Hercegovina, 19.05.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ChatGPT ; komunikacija ; percepcija i recepcija ; učenici strukovnih škola ; umjetna inteligencija
(ChatGPT ; communication ; perception and reception ; students of vocational schools ; Artificial Intelligence)
Sažetak
Cilj je rada utvrditi percepciju i recepciju učenika u strukovnim školama o komuniciranju s umjetnom inteligencijom ChatGPT tvrtke OpenAI i korištenju ovog alata u svrhu realizacije nastavnih ishoda kao i njegovu potencijalnu primjenu u poslovima koje će obavljati s čovjekom ili umjesto njega. Pristup/metodologija/dizajn ovog istraživanja je informacijsko i komunikacijsko područje koje se oslanja na komunikologiju. Istraživanje je provedeno kvantitativnom analizom ispunjavanja mrežnoga upitnika kojega je ispunilo 711 srednjoškolaca strukovnog usmjerenja u Osijeku, u Republici Hrvatskoj. Rezultati provedenog istraživanja potvrdili su tri postavljene hipoteze. U nastavnom procesu koristi se umjetna inteligencija kako bi se realizirali nastavni ishodi čiji su aktivni sudionici nastavnici i učenici. Učenici su percipirali prednosti i nedostatke korištenja aplikacije ChatGPT u nastavnom procesu, tj. rješavanju zadataka i realizacije nastavnih ishoda te su potvrdili da se ona nedovoljno koristi u nastavnom procesu unatoč njenom pozitivnom potencijalu. Učenici u strukovnim školama su prepoznali i imenovali zanimanja u kojima bi umjetna inteligencija mogla zamijeniti čovjeka. Ograničenje uočeno u ovom istraživanju je nedovoljna implementacija aplikacije ChatGPT u nastavni proces što upućuje na nedostatno poznavanje njenih potencijalnih prednosti i nedostataka za korištenje u nastavnom procesu. Praktična primjena, odnosno rezultati ovog istraživanja mogu poslužiti u praksi odgojno- obrazovnim djelatnicima u srednjim školama za svakodnevnu implementaciju umjetne inteligencije u nastavni proces, kako bi se iskoristile prednosti za kvalitetnu realizaciju nastavnih ishoda, u komunikaciji s učenicima. Originalnost i vrijednost istraživanja ove teme su dobiveni rezultati koji upućuju na potrebu i korisnost daljnjeg educiranja nastavnika u implementaciji umjetne inteligencije u nastavni proces i realizaciji nastavnih ishoda u komunikaciji s učenicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku