Pregled bibliografske jedinice broj: 1273222
Računalne provjere znanja u sustavu Moodle u kontekstu diferencijacije vrednovanja
Računalne provjere znanja u sustavu Moodle u kontekstu diferencijacije vrednovanja // Educatio biologiae, (2020), 6; 16-28 doi:10.32633/eb.6.2 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1273222 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Računalne provjere znanja u sustavu Moodle u
kontekstu diferencijacije vrednovanja
(Design of computer based exams with Moodle platform
in the context of differentiated assessment)
Autori
Marin, Gabrijela ; Fabac, Sanja
Izvornik
Educatio biologiae (1849-6520)
(2020), 6;
16-28
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
računalne provjere ; vrednovanje naučenog ; kognitivne razine ; diferencijacija ; Moodle
(computer-based exams ; assessment of learning ; cognitive level ; differentiation ; Moodle)
Sažetak
Istraživanje je provedeno tijekom nastave na daljinu (školske godine 2019./2020.), na uzorku od 49 učenika dvaju prvih razreda Medicinske škole Ante Kuzmanića, u Zadru. Cilj istraživanja je bio empirijski istražiti mogućnost korištenja brzih računalnih provjera u pristupu vrednovanju naučenog, u uvjetima pandemije. Tijekom četiri tjedna učenici su poučavani asinkrono-korištenjem digitalnih sadržaja u digitalnoj bilježnici (OneNote Class Notebook) i sinkrono-korištenjem video poziva. Uspješnost online poučavanja provjerena je rješavanjem tri vremenski ograničene računalne provjere, u sustavu Moodle. Svaka od računalnih provjera sadržavala je određen omjer pitanja koja provjeravaju različite kognitivne razine. Nakon što su učenici riješili računalnu provjeru srednje razine, morali su odabrati računalnu provjeru osnovne ili napredne razine. Rezultati istraživanja pokazuju da unatoč detaljno razrađenim aktivnosti učenika i nastavnika u online poučavanju, nastava na daljinu nije rezultirala željenim ishodima, odnosno postotak ukupne riješenosti u svakoj od tri računalne provjere je bio manji od 50%. Suprotno postavljenoj hipotezi učenici najveća postignuća ostvaruju u računalnoj provjeri srednje razine, a broj sati koje je nastavnik koristio za poučavanje nije utjecao na postignuća učenika. U skladu s postavljenom hipotezom učenici najbolje rješavaju zadatke prve kognitivne razine. Unatoč dobivenim rezultatima, platforma za učenje Moodle, u kojoj nastavnik može kreirati banku zadataka različitih kognitivnih razina, otvara put za diferencijaciju vrednovanja u skladu s različitim potrebama i interesima učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)